יש לך שאלה לאמיר ?

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

תזונה כדרך טיפול באטופיק דרמטיטיס ילדים

בריאות העור ותפקודו מושפעים מהרגלי התזונה וסוגי המזונות שאנחנו צורכים.
לתזונה יש מרכיב חשוב בטיפול במחלת העור אטופיק דרמטיטיס ההופכת לנפוצה בעשורים האחרונים יותר ויותר בקרב ילדים ותינוקות.
בין 6% ל-10% מכלל אוכלוסיית הילדים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס או בשמה הנוסף אסתמה של העור, וכרבע מהם אלרגיים למזון כלשהו.

רגישות למזון

פעמים רבות מגיעים ביום ראשון לקליניקה, ילדים עם התלקחות חריפה בעור או החמרה במצב האטופיק .
זהו הזמן להתחיל לחשוד ולבדוק האם הילדים נחשפו למזונות אלרגנים בסופ״ש, שכן אלו עלולים לעורר את האטופיק דרמטיטיס בטווח זמן קצר. ( רצוי לערוך בדיקות לאבחנת אלרגיות למזון )

לילד רגיש, חשיפה לכמות קטנה של אלרגנים (חומרים מעוררי אלרגיה) המצויים במזון, עלולה לגרום לתגובת מוגברת של מערכת החיסון וכתוצאה מכך תגובה אלרגית שמתבטאת בגרד עז, פריחה אדמומית ודלקתית.
על מנת לאתר את המזון האלרגני יש לבודד את המזון החשוד ולבחון האם יש שיפור במצב העור, במידה וכן אפשר להמשיך לשלב אותו בתפריט.

ילדים למשפחה עם היסטוריה משפחתית של אלרגיה הם בעלי סיכון גבוה יותר לפתח אלרגיה מילדים ללא היסטוריה משפחתית, מומלץ לאימהות שסובלות מאטופיק דרמטיטיס או מחלות אלרגיה אחרות שיימנעו מאכילת מזונות אלרגנים בתקופת ההריון וההנקה.
החדשות הטובות הן שרוב הילדים הסובלים מאלרגיה למזון יפתחו סבילות תוך מספר שנים.

איזה מזון כדאי להימנע ואיזה כדאי לצרוך ?


אלרגיה לחלב היא השכיחה ביותר.
המזונות האלרגנים הנפוצים הינם
: ביצים, אגוזים, חלב ומוצריו, דגים, תותים,  מוצרי סויה חיטה, אפרסק, פירות טרופיים, שומשום, שקדים ובוטנים.

במידה ואין סימני אלרגיה ברורים למזונות הידועים כאלרגנים עדיין מומלץ לצמצם צריכה מהם, בעיקר לילדים שהתזונה היומית שלהם מתבססת על מוצרי חלב פרה.
תחליפים לחלב פרה: חלב סויה, חלב עיזים, חלב אורז, חלב שקדים.
סידן ניתן למצוא בעלים וירקות ירוקים כמו פטרוזיליה, ברוקולי וטחינה.

מזון שיוצר לחות מחליש את מערכת העיכול ומצטברת לחות בגוף. ניתן לראות סימנים הדומים לדלקת בהגדרתה המערבית: חום, אדמומיות, למעשה  אם יש יותר מדי חום בגוף הדבר עלול לגרום להופעת סימפטומים שונים כמו אדמומיות, דלקת וגרד עז.

מזונות בעלי נטייה ליצור לחות בגוף ויעלו את הסיכוי להופעת גרד ופריחות בעור ומהם יש להימנע: שומנים מן החי, מזון מטוגן, מעדני חלב, בננות, מזונות המכילים סוכר, פרי הדר, משקאות ממותקים, קינמון, וג'ינג'ר.

מזונות מומלצים קרירים ונייטראלים: זרעי פשתן טחונים, תמצית שמן נר הלילה, דייסת שיבולת שועל, אורז מתוק, כוסמת, קינואה, תירס. עוף, הודו,  לחם שיפון,אשכולית, מלון, אגסים, חסה, מלפפון, סלרי, סלק, עלי שסק, פטריות שמפיניון, גזר, דלעת, זוקיני, נבטים, כרוב, קולרבי, ברוקולי, ארטישוק, קישוא, תרד, שעועית ירוקה, אספרגוס, שעועית מאש ונבטי מאש.

צורות בישול מומלצות: מרקים, דייסות, תבשילים מאודים, לפתן פירות מבושלים. יש להימנע משיטות בישול מחממות ומייבשות כמו: טיגון וצלייה.

רפואת עור משלימה 

ישנם הרבה מקרים של ילדים שטופלו בקליניקה, שניכר שהשינוי התזונתי מהפריחה והגרד, שכן בשיתוף פעולה עם ההורים והילדים בפרט בהורדת מוצרים מזיקים והוספת מזונות מועלים לתפריט האוכל היומי הועיל באופן להקלה בסימפטומים. במקרים בינוניים, קשים וכרונים של אטופיק דרמטיטיס נדרשים שילוב תזונתי. צמחי מרפא נוגדי דלקת,דיקור, ומשחות טבעיות.,

 

סגירת תפריט
לשיחת ייעוץ