סיבות נפוצות לנשירת שיער

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

נשירת שיער אצל נשים הינה תופעה מוכרת וידועה לאחר הריון ולידה, אז זקיקי שיער שהיו בשלב הצמיחה הפעילה בתקופת ההריון, עוברים חזרה לשלב המנוחה, ביחד עם שינויים הורמונאלים מרובים, דבר המתבטא בנשירת שיער, לעיתים אף מוגברת. בכלל ,שינויים הורמונליים בתקופות שונות (לידה, גיל המעבר) גורמים לנשירה ומהווים סיבה נפוצה לנשירה אצל נשים. לרוב אצל נשים כבר בגיל 40 מתחילה נשירה ולאחר גיל המעבר בגיל 65, 75% מהנשים סובלות מנשירה בדרגה קלה או יותר. 

נשירת שיער אצל נשים מתבטאת בדילול ושיער דק, בשונה מהתקרחות טיפוסית אצלל גברים המתבטאת בנשירת שיער מאסיבית עד מצב שהקרקפת נותרת ללא שיער.
גם מוקד ההתקרחות שונה בין גברים לנשים, אצל  גברים נסיגת השיער נוטה להיות בחלק הקדמי של הראש, באזור הרקות ובקודקוד, ואצל נשים השיער הופך להיות דליל בכל הראש וקו השיער נשמר.

אצל גברים גורם ההתקרחות הוא בעיקרו גנטי ועובר בתורשה מהאם או מהאב, לעומת זאת אצל נשים ישנן סיבות נוספות לנשירת שיער מוגברת, בינהן מחלות שונות כמו: זאבת מערכתית, סכרת, אנמיה, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס ועוד. גם תרופות שונות יכולות לגרום לנשירה מוגברת, בינהן תרופות נגד קרישת דם, תרופות הורמונאליות, תרופות נגד שיגרון, תרופות לטיפול בדיכאון תרופות כימותרפיות ועוד. סיבה נוספת היא חוסר בברזל, אם מספיגה לא טובה או אם מצריכה לא מספקת. גם לאחר דיאטות חריפות ולא מאוזנות יכולה להופיע נשירה חזקה . גורם משמעותי הוא מצבי מתח.  מתח עלול לגרום לנשירה חזקה שתגרום ליותר מתח שיגרום ליותר נשירה וכן הלאה.

הטיפול בנשירה במרפאה מכוון למספר גורמים ישירים או עקיפים הגורמים להיחלשות של זקיקי השערה. בין השאר הטיפול מאזן את המערכת ההורמונלית הלא מאוזנת (ליתר דיוק רמות גבוהות או יחסית גבוהות של טסטוסטרון שגורם לנשירה). הטיפול פועל לחיזוק שורשי השערות ולהפחתת תהליכי דלקת בזקיקי השיער. כל הנ"ל הם הגורמים העיקריים בתהליכי נשירה. טיפול מתאים יכול לעצור את הנשירה ולגרום להצמחה. גם איכות השיער משתנה ושיער שהיה יבש ושביר הופך לחזק ,עם לחות וברק.

שירי בת 45 סבלה מהידללות של שיער, בשנים האחרונות נשירה מוגברת באיזור הפרונטלי (קידמי). לאחר טיפול של שנה, השיער התמלא במלואו.

תמונות לפני ואחרי הטיפול

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL