שומרים על העור

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

האיבר הגדול ביותר בגופו של האדם הוא העור. רוב האנשים סבורים שתפקידו של העור הוא לשמש כמעטפת של הגוף, אך הם אינם יודעים שיש לו תפקידים רבים וחשובים נוספים. במאמר זה נסביר אודות העור, תפקידו ועל הרפואה הסינית ותרומתה לרפואת העור.

תפקידו של העור

העור הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת החיסונית של כל אדם מרגע היוולדותו. העור מכיל חלק מתאי הדם הלבנים, הוא מגן על הגוף מפני כל מיני זיהומים, מפני כימיקלים שונים ומשתייך למערכת שמטרתה להוות בידוד בין האיברים הפנימיים של הגוף לבין הסביבה החיצונית שלו. העובי של העור משתנה בחלקים שונים בגוף בהתאם לשימוש של אותו חלק. תפקידים נוספים של העור הם לווסת את הטמפרטורה של הגוף שלנו, למנוע מצב של  התייבשות הרקמות בגוף, העור משמש גם כמאגר לשומן, מלחים, מלחים וויטמינים שונים וכמובן הוא משמש כאיבר תחושתי חשוב מאוד, שכן הוא מאפשר לנו לחוש כאב, לחץ, מגע נעים ועוד. העור בנוי מ- 3 שכבות מרכזיות, השכבה העליונה של העור שנקראת אפידרמיס, השכבה השנייה שנקראת דרמיס והשכבה התת עורית  שנקראת היפודרמיס ותפקידה שמירה על חום הגוף ובידוד של הרקמות.

האלטרנטיבי והקונבנציונאלי

ברפואה הקונבנציונאלית, הענף שעוסק בכל הקשור אל רפואת העור הוא הדרמטולוגיה. בשנים האחרונות אנשים רבים מחליטים לפנות לשירותיה של הרפואה המשלימה וזאת משום התוצאות המוצלחות והעובדה שרפואה זו אינה משתמשת בכימיקלים ובמסגרתה לא מבצעים פעולות כירורגיות שגורמות טראומה לגוף. חשוב לקחת בחשבון שנראות ומצב העור הם תוצאה של אורח החיים שלנו, התזונה, מצבים רפואיים שונים והזדקנות טבעית של הגוף. פעמים רבות העור גם מושפע ממצבים טראומטיים אותם אנו חווים. יש לקחת בחשבון שאנו חיים במדינה חמה מאוד וחשיפה לשמש גם כן גורמת למגוון בעיות, מחלות ומצבים רפואיים של העור, כמו למשל סרטן העור, כתמי שמש, קמטים, כוויות ועוד.

הרפואה המשלימה

בשנים האחרונות רבים מעדיפים להשתמש בשירותי הרפואה המשלימה לגבי כל מיני בעיות בעור. כאן מדובר בדרך כלל על רפואת המזרח, כמו למשל הרפואה הסינית שיכולה לעזור במקרים של אטופיק דרמטיטיס, אקזמות שונות, יבלות ויראליות, פסוריאסיס ובעיות נוספות של העור. הסיבה שמובילה רבים לבחור ברפואה הסינית נעוצה בעובדה שמדובר על רפואה שמשמשת אנשים רבים לאורך אלפי שנים ועוזרת להם. בנוסף, הרפואה הסינית היא רפואה ללא כימיקלים או פרוצדורות כירורגיות שגורמות לגוף לטראומה. חלק מהשיטות בהן נוקטים ברפואה זו הן טיפול בדיקור, בצמחי מרפא, בתזונה ותוספי מזון שונים ובמשחות שונות על בסיס תמציות מצמחים. בשיטה זו נעשה אבחון והטיפולים מותאמים אישית לכל מטופל ומטופל.

לסיכום, רבים פונים אל הרפואה הסינית בכל הקשור אל רפואת העור (ועוד) וזאת משום התוצאות הנפלאות והשיפור המשמעותי של מחלות עור שונות לאחר טיפול שמטרתו העיקרית היא להחזיר את האיזון הפנימי והחיצוני לגופו של האדם.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL