ראיון עם לימור בת 40, מטופלת באורטיקריה כרונית

23/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי
מתי ובאלו נסיבות התחילה אצלך פריחה מסוג אורטיקריה ?

לפני שש שנים, חצי שנה אחרי לידת בתי השלישית, הופיעו לי שתי נקודות אדומות בגב העליון, הייתי בטוחה שאלו עקיצות.במהלך אותו חודש נסעתי לנופש בבית מלון ופתאום הופיעו לי כתמים בידיים, בטן, רגליים ופנים, כל הגוף התמלא בפריחה אדומה עם גרד נוראי.נטרפתי מהגרד, התנפחו לי השפתיים והעיניים, השומרים של המלון כל כך נבהלו ושמו לי קרח בכל הגוף.

 מה היה הטיפול הרפואי הראשוני שקיבלת ?

הפסקתי את החופשה, שלחו אותי למיון בביה"ח, קיבלתי זריקת סטרואידים,הפריחה התחילה לעבור, אך כעבור כמה ימים התפשטה בכל הגוף.

תארי לי את ההתמודדות הראשונית עם היותך מאובחנת כחולה באורטיקריה כרונית

הרופאים לא מצאו את מקור הפריחה, עשו לי בדיקות אלרגיה ולא מצאו כלום. הפריחה אובחנה כאורטקריה. כל החצי שנה הראשונה טופלתי בכמויות אדירות של אנטיהיסטמינים וסטרואידים. כל פעם שלקחתי סטרואידים זה נחלש, הייתה הפוגה ליום אחד ושוב זה חזר.

מה היה הדבר העיקרי שהפריע לך ?

הפריחה הייתה דרמטית וסוערת אך הדבר העיקרי שסבלתי ממנו הוא הגרד .
הגרד היה נוראי ומאוד מתסכל, לפני השינה הייתי לוקחת אנטיהיסטמינים, בלעדיהן זה היה בלתי אפשרי לישון, אי אפשר לחיות עם גרד.

ספרי לי על הגעתך לרפואה משלימה.

עבדתי בחברת שיווק גדולה, ישבתי בישיבות עם עין נפוחה ופריחה מפושטת ומגרדת בכל הגוף, לא התביישתי, פשוט לא הייתה לי ברירה, שום דבר לא עזר.
המנכ"ל לא יכול היה לראות אותי יותר סובלת, הוא עשה סקר שוק מקיף כדי למצוא טיפול הולם למצבי, תזונאית של חברת מזון מובילה בשוק המליצה מאוד על אמיר קלי, באותו רגע הוא אמר לי תקבעי תור.
הגעתי לאמיר אחרי חצי שנה שהייתי מטופלת בסטרואידים ואנטי היסטמינים במינונים גבוהים.

מה כלל הטיפול במרפאת "OR" ?

הטיפול של אמיר כלל דיקור, צמחי מרפא  בעלי פעילות אנטיהיסטמינית ונוגדת גרד, תוסף פרוביוטיקה ושינוי תזונה (ללא מטוגן, חריף, מוצרי חלב פרה, קפאין, דגים ומאכלי ים, חומרים משמרים).

תהליך ההחלמה במרפאה

תתארי לי את תהליך ההחלמה והאם הוא נתן לך מענה להתמודדות טובה יותר עם הפריחה המגרדת

אחרי 3 טיפולים הרגשתי שזה כיוון טוב, אחרי חודש התחלתי להרגיש שיפור משמעותי, רמת הגרד נחלשת והפריחה הייתה פחות דרמטית והופיעה בפחות אזורים. אחרי מספר חודשים תדירות הסטרואידים ירדה בהדרגה, לא הגעתי לביה"ח יותר, "התחלתי לראות את האור" . 
תחילה הטיפול היה שבועי ואח"כ בתדירות של פעם בחודש. אחרי מספר חודשים, הפריחה והגרד נעלמו, ואמיר אמר לי " את לא צריכה לבוא יותר, תמשיכי לקחת פרוביוטיקה ".
כל תקופת הטיפול, אמיר היה בקשר עם האלרגולוגית מביה"ח הדסה שטיפלה בי, הם עבדו בשיתוף פעולה מלא, הוא נתן לי צמחים בעלי פעילות אנטיהיסטמינית והיא נתנה לי כדורים.
היו על המקרה שלי  דיונים עם רופאים מהארץ ומהעולם.

כמה זמן היית בריאה לחלוטין ללא סימני האורטיקריה ?

אמיר הצליח להעלים לי את האורטיקריה ל 5 שנים, היה שקט, לא היה כלום. לפני שנה האורטיקריה חזרה שוב, מעט זמן אחרי שעברתי ניתוח בברך. זה יצא בדיוק באותן נק' בגב.
התקשרתי לאמיר בהיסטריה, קבעתי תור והתחלנו את הטיפול אחת לשבוע דיקור, צמחי מרפא ופרוביוטיקה. עוצמת הפריחה באפיזודה הזו הייתה הרבה פחות חריפה.
כעבור חודש הרגשתי שיפור משמעותי ותוך כמה חודשים זה עבר. אני מאמינה שאם לא הייתי מגיעה לטיפול אצל אמיר הפעם אז שוב הייתי צריכה להגיע לביה"ח.

מה מצב העור שלך היום ?

אין זכר לארוטיקריה, לא פריחה ולא גרד. כבר חודשיים אני בלי אנטיהיסטמינים ואין לי כלום.
אני ממשיכה בדיקור ובצמחים אחת לחודש בשביל התחזוקה של הגוף.

מה היית מייעצת לסובלים מאורטיקריה בכל הנוגע להתמודדות עם המחלה ?

לפנות לרפואה משלימה למטפל כמו אמיר שמכיר את המחלה ויכול לרפא אותה, נתתי באמיר את כל מבטחי והתוצאות לא איחרו להגיע.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL