טיפול טבעי בנשירת שיער אחרי לידה

יש לך שאלה לאמיר ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

נשירת שיער אחרי לידה - טיפול טבעי

נשירת שיער אחרי לידה היא אחת התופעות המוכרות בקרב נשים.
רוב הנשים מציינות כי בהריון שיערן נראה חיוני מאי פעם- שופע ומבריק, אולם לאחר הלידה, חל שינוי דרסטי במבנה השערה- היא נחלשת ושערות רבות נושרות ומתפזרות בכל פינה. 

למה זה קורה? וכיצד ניתן להתמודד עם התופעה? כל התשובות בכתבה הבאה.

תוכן עניינים

מה הם הגורמים לנשירת שיער מוגברת דווקא לאחר הלידה?

כדי להבין מהי הסיבה שתופעה זו מתרחשת דווקא לאחר הלידה,
נעמוד על מחזור צמיחת השיער.

מחזור צמיחת השערה נחלק ל-3 שלבים:

  • השלב הראשון – אנגן (Anagen) בשלב זה השערות גדלות בבסיס הזקיקים. זהו השלב הראשוני בו השערה צומחת והוא נמשך לרוב כ3-5 שנים.
  • השלב השני – קטגן (Catagen) בשלב זה השיערה מגיעה לבגרות והיא מפסיקה את צמיחתה. שלב זה הוא הקצר ביותר, ונמשך עד לשלושה שבועות
  • השלב השלישי – טלוגן (Telogen) שלב זה הוא שלב הנשירה והצמיחה מחדש. השיער שנמצא על הקרקפת אינו נושר לו פתאום, אלא ניתק לאט לאט מהקרקפת לאורך שלושה חודשים. בסיום התהליך השערה ניתקת מהקרקפת, ומזרזת את צמיחתו של שיער חדש.

בזמן ההיריון כל השערות צומחות יחד בצורה מחזורית. לאחר הלידה, מתרחשים מספר שינויים הורמונליים בבת אחת, שינויים אלו מוציאים את זקיקי השערה מאיזון וגורמים למעבר מהיר לשלב השלישי, הלא הוא שלב ה"טלוגן".

מדוע אצל חלק מהנשים מתחילה הנשירה רק מספר חודשים לאחר הלידה?

חלק גדול מהנשים אינן סובלות מהתופעה מיד לאחר הלידה, אלא רק לאחר מספר חודשים, מדוע?

המעבר בין שלבי צמיחת השערה מתרחש אצל כל אישה בקצב שונה, ועשוי לגרום לכך שאצל אישה אחת הנשירה המוגברת תתרחש מיד לאחר הלידה, ואילו אצל אחרת יעברו מספר חודשים עד שתבחין בנשירה מאסיבית

סיבות נוספות לנשירת שיער לאחר הלידה

  • תזונה ברמה ירודה – במהלך ההריון הגוף צורך ברמה מוגברת חומרים מזינים דוגמת ויטמינים ומינרלים, ולעיתים נוצרים חסרים משמעותיים העשויים להשפיע גם הם על מבנה השערה. לא נדיר לגלות נשים הסובלות מאנמיה (חוסר ברזל) במהלך ההריון. כשהגוף מנצל את רזרבות הברזל הקיימות ולא נוצרו די חדשות במקומן, עלולה להיווצר אנמיית הריון שמשפיעה בצורה משמעותית על נשירת השיער.
  • חוסר בשעות שינה – לאחר ההריון הגוף צריך להסתגל למגוון מצבים חדשים, ובין היתר לחוסר בשעות השינה. חוסר בשינה איכותית מביא פעמים רבות לעייפות כללית של הגוף מה שגורם לשינויים גופניים שונים כמו למשל נשירת שיער.

כיצד ניתן להתמודד עם התופעה של נשירת שיער לאחר הלידה?

  • הבשורות הטובות הן שברוב המקרים נשירת שיער לאחר לידה לא מצריכה טיפול מיוחד.
    בראש ובראשונה, מומלץ לפנות לרופא עור לביצוע מספר בדיקות דם הכרחיות, בדיקות אלו יסייעו לברר האם קיימים אי אלו חסרים בגוף כמו רמת ברזל נמוכה, האם תפקודי הכבד תקינים והאם קיימות חריגות במדדי ספירת הדם.
    בדיקות אלו ישללו מחלות זיהומיות, בעיות בתפקוד מערכת החיסון או בלוטת התריס וחסרים בחומרים מזינים דוגמת ויטמינים או מינרלים.

תמונות לפני ואחרי הטיפול

המלצות מטופלים

האם כדאי לגשת לטיפול או לחכות שהתופעה תחלוף מעצמה?

ברפואה הסינית, מראה השיער משקף באופן ישיר את פעילותם התקינה של האיברים הפנימיים. חוסר באספקת דם נאותה לאחד מהאיברים המרכזיים עלול לגרום לאובדן שיער. גם הרפואה הקונבנציונאלית מחזיקה בדעה זו וממליצה על שיטות טיפול המחזקות את הגוף בכללותו.

הטיפול היעיל ביותר בנשירה לאחר הלידה הוא טיפול בחסרים הנמצאים בגוף והשבת הגוף לאיזון. להלן כמה מהדרכים הנפוצות לטיפול בתופעה ברפואה המשלימה:

טיפול בדיקור

הדיקור הסיני משפר את זרימת הדם לקרקפת, מפוגג מתחים וכך מפחית את נשירת השיער.

חיזוק ג'ינג הכליות והדם

הצעד הראשון לטיפול בחוסר האיזון ההורמונלי אצל נשים הינו באמצעות חיזוק ושיפור מערכות הגוף והאיברים. הטיפול במרפאה מתבסס על הצמח הסיני הידוע מר וו שו, שידוע ביכולותיו להזין את הכליות והדם, ולהבטיח אספקה איכותית של חומרי הזנה עבור שיקום השיער לאורך זמן.

טיפול באמצעות תזונה מתאימה

למרכיבים המצויים במזון השפעה רבה על צמיחה או נשירת שיער אצל נשים. מומלץ להעשיר את התזונה עם חלבונים וברזל המסייעים לבניית השערה וחיזוקה. צירוף של מזונות לתפריט כגון: סלק, אוכמניות, בטטה, תרד ומנגולד, מסייע במקרים רבים למנוע נשירת שיער ולהחזיר את הגוף לאיזון.

לסיכום,

בכל מקרה של נשירת שיער אצל נשים קלה או בינונית לאחר הלידה, אין צורך להלחץ ולמהר לרכוש תכשירים מסוגים שונים בבית המרקחת.
נשירה לאחר הלידה היא תוצאה של יציאה של הגוף מאיזון או של חסרים בחומרים מזינים כתוצאה מההריון והלידה.

בדיקת רופא עור מומחה ברפואה המשלימה תשלול מחלות רקע, תגלה חסרים שונים במידה והם קיימים, ותאפשר טיפול מהיר ויעיל.
למרפאתנו ניסיון רב בזיהוי חסרים שונים ובטיפול בנשירת שיער אחרי לידה. נשמח לשתף אתכם באפשרויות האבחון והטיפול במרפאת אמיר קלי.

אנו מזמינים אתכם להשאיר פרטים, ונחזור אליכם בהקדם עם כל המידע הנדרש.

שאלות נפוצות

אחוז ההצלחה בטיפול נשירת שיער אחרי לידה הינו גבוה במיוחד.

במרפאתנו, שיטות הטיפול מפותחות באופן פרטני לכל מטופל, תוך ביצוע בדיקות ותשאול ממוקד לטובת התאמת הטיפול וההמלצות היעילות ביותר להקלה ושיפור משמעותי, גם במקרים הקשים ביותר

בהחלט, אמיר קלי מטפל כבר עשרות שנים ועזר לרפא אלפי מטופלים. אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ההמלצות בתפריט.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, יתכן ואתם זכאים לקבלת החזר!
בדקו עם סוכן הביטוח שלכם האם ישנו סעיף של רפואה משלימה אצלכם בפוליסה.
המחירים שלנו הוגנים ומשתנים בהתאם לסוג הטיפול ומצבו הבריאותי של המטופל. צרו איתנו קשר עכשיו ונשמח לתת לכם אינפורמציה נוספת!
כתבות נוספות בנושא
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL