אלופציה אראטה אצל ילדים

יש לך שאלה לאמיר ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

אלופציה אראטה אצל ילדים

אלופציה אראטה היא מחלת עור נדירה יחסית, המאופיינת בתקיפת מערכת החיסון את זקיקי השערה.
המחלה פוגעת בצמיחת השיער באופן משמעותי, ומביאה להתקרחות מהירה באזורים שונים בקרקפת. אחוז קטן מהאוכלוסיה סובל מאלופציה אראטה, ללא הבדל משמעותי בין נשים לגברים. המחלה נפוצה יותר בקרב ילדים, עד כדי כך ששליש מהחולים הסובלים מהמחלה הם צעירים עד גיל 20, ורק רבע יסבלו ממנה אחרי גיל 40.
מה הם תסמיני המחלה אצל ילדים? וכיצד ניתן לטפל בה? כל התשובות- בפנים.

תוכן עניינים

תמונות לפני ואחרי הטיפול

מה הם המאפיינים של אלופציה אראטה בילדים?

אצל ילדים, אלופציה אראטה מתחילה כנגעים עיגוליים או אליפטיים בקרקפת. לרוב המחלה מתגלה כאשר הילד או בני משפחתו, מבחינים באזורים חסרי שיער על פני הקרקפת.
בעוד שלעיתים אובדן שיער מלווה בשריפה או בעקצוץ קל, באלופציה אראטה אין כל תסמינים נוספים, מלבד אדמומיות מעטה באזור ההתקרחות.
מאפיין נוסף שלרוב מלווה את המחלה הוא פגיעה בציפורניים, בחלקן או בכולן. הפגיעה בציפורניים עשויה להגיע לפני ההתקרחות או במקביל אליה.
למחלה השפעה חיצונית ניכרת, ובקרב ילדים היא עשויה לגרור מצב רוח ירוד ואף דכאון.
אזור השיער הופך להיות מושא ללעג,  ועבור ילדים הרגישים במידה רבה, הדבר גורם לתחושות קשות במיוחד.  במקרים כאלו, חשוב מאוד לשים לב ולטפל גם במצבו הנפשי של הילד, במקביל להתמודדות עם המחלה.

מי הנמצאים בקבוצת סיכון לפתח אלופציה אראטה?

ב-50% מהמקרים, המחלה מופיעה לראשונה בתקופת הילדות. לרוב היא מערבת אנשים מאותה משפחה החולים במחלה, אך לעיתים מופיעה ללא קשר משפחתי.
למרות שהמחלה מופיעה באופן פתאומי, מהלך המחלה אינו קבוע, ולפחות 90% מהסובלים ממנה יהנו מצמיחה מחודשת של שיער באופן ספונטני במהלך השנה הראשונה גם ללא טיפולים רפואיים.
ככל שהאזור המעורב במחלה קטן יותר, כך יגדלו הסיכויים להחלמה מהירה ממנה.

המלצות מטופלים

אלופציה אראטה- טיפול קונבנציונלי

הרפואה הקונבנציונלית מציעה כמה טיפולים נפוצים לאלופציה אראטה, כגון: הזרקה מקומית של סטרואידים ומריחת משחות נוגדות דלקת. טיפולים אלו נחשבים יעילים אך יש לקחת בחשבון כי הם גורמים לתופעות לוואי שונות. כמו כן, לעיתים שימוש במשחות לעידוד צמיחת השער, גורמות בעצמן לתגובה דלקתית, ועל ידי כך מחלישות את מערכת החיסון.

אלופציה אראטה - טיפול ברפואה סינית משלימה

חשוב לזכור, כי כמו במחלות אוטואימוניות אחרות, לאלופציה אראטה אין תרופה. במקרים קלים של המחלה, מומלץ לא לטפל כלל ולהניח למחלה לחלוף מעצמה. המחלה אינה משפיעה על הבריאות הכללית, והיא אינה מסוכנת או מדבקת. במקרים קשים יותר, מומלץ לשלב טיפול טבעי יחד עם טיפול קונבנציונלי להשגת תוצאות מהירות ויעילות.
הטיפול הטבעי אינו כולל תרופות או כימיקלים והוא אינו פולשני.

הטיפול במרפאת רפואה משלימה של אמיר קלי מתמקד במספר רבדים:

דיקור סיני

הדיקור משפר את זרימת הדם לאזורים המתקרחים ומעודד את צמיחתו. בנוסף, לדיקור יש השפעה מטיבה על מערכת החיסון כולה- הוא מרגיע ומווסת אותה. הטיפול בדיקור סיני אצל ילדים מתבצע בעזרת מחטים עדינות דקות שאינן גורמות לכאב, תוך הסחת דעתו של הילד מהטיפול.

טיפול בצמחי מרפא​

הטיפול משלב כמה צמחי מרפא יעילים, ובפרט הצמח הסיני המוכר מר וו שו, שנבדל בתכונותיו נוגדות החמצון. הצמח מזין את הכליות ואת הדם בגוף, ומבטיח אספקת חומרי הזנה חשובים לשיקום השיער.

טיפול בתזונה​

אחת הדרכים הנכונות להתמודדות עם אלופציה אראטה אצל ילדים, היא באמצעות התאמת תזונה ייחודית. הפחתת מיני המתיקה בתפריט, תוך שילוב מאכלים עם יכולות אנטי דלקתיות יעזרו לגוף להתמודד עם המחלה ביתר קלות.

נשמח לספק לכם את כל הפרטים הנדרשים להקלה על תסמיני אלופציה אראטה, ולסייע להשיב לילדכם את החיוך ושלוות הנפש.

שאלות נפוצות

אחוז ההצלחה בטיפול באלופציה אראטה אצל ילדים הינו גבוה במיוחד.

במרפאתנו, שיטות הטיפול מפותחות באופן פרטני לכל מטופל, תוך ביצוע בדיקות ותשאול ממוקד לטובת התאמת הטיפול וההמלצות היעילות ביותר להקלה ושיפור משמעותי, גם במקרים הקשים ביותר

בהחלט, אמיר קלי מטפל כבר עשרות שנים ועזר לרפא אלפי מטופלים. אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ההמלצות בתפריט.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, יתכן ואתם זכאים לקבלת החזר!
בדקו עם סוכן הביטוח שלכם האם ישנו סעיף של רפואה משלימה אצלכם בפוליסה.
המחירים שלנו הוגנים ומשתנים בהתאם לסוג הטיפול ומצבו הבריאותי של המטופל. צרו איתנו קשר עכשיו ונשמח לתת לכם אינפורמציה נוספת!
כתבות נוספות בנושא
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL