נשירת שיער אצל נשים מבוגרות

יש לך שאלה לאמיר ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

נשירת שיער אצל נשים מבוגרות

גיל המעבר מלווה בתופעות לא רצויות, כמו שינויים במצב הרוח, גלי חום, השמנה, ירידה בחשק המיני ולעיתים גם נשירת שיער. התקרחות אצל נשים עשויה להופיע מאותן הסיבות כמו אצל גברים, ובשנים האחרונות הופכת התופעה לנפוצה יותר ויותר.

בגיל המבוגר עולה משמעותית השכיחות של נשירה על רקע גנטי, ויורדת השכיחות של הגורמים האחרים. בשלב הזה של החיים גם מי שסבלו מבעיה שלא הורגשה קודם לכן עלולים לפתח נשירה ניכרת לעין, עד כדי התקרחות. ישנן מגוון סיבות שגורמות לתופעת נשירת שיער אצל נשים מבוגרות, במאמר הנוכחי נמנה כמה מהן, ונציע פתרונות יעילים.

תוכן עניינים

סיבות לנשירת שיער בגיל מבוגר

דפוס נשירת שיער אצל נשים מבוגרות שונה מנשירת שיער אצל גברים. הדפוס הנשי מאופיין בכמה צורות, למשל התקרחות דמוית עץ אשוח לאורך מרכז הקרקפת או בצורה מפושטת ואחידה על כל הקרקפת.
ישנן מספר צורות עיקריות לנשירת השיער, כשלכל צורה הסיבות הנלוות לה:

  • נשירת שיער כללית- נשירת שיער כללית, שאינה מופיעה במקומות מסוימים בקרקרפת, אלא חולשת על פני כל הקרקפת, נגרמת עקב מחסור בברזל, לאחר מצבי סטרס, כתוצאה ממחלות ממושכות (אנמיה, סכרת, בעיה בבלוטת התריס ועוד) או לאחר הריון ולידה.
  • נשירה על רקע גנטי- נשירת שיער על רקע גנטי מתאפיינת אצל גברים בהרחבת המפרצים בקדמת הקרקפת. אצל נשים באה הנשירה לידי ביטוי באובדן שיער במרכז הקרקפת במקומות שונים ללא מפרצים.
  • נשירה עם מוקדים ספציפיים במספר אזורים בקרקפת בליווי אודם– נשירה זו קשורה בדרך כלל למחלות שונות כגון זאבת או ליכן פלאנוס. נשירת שיער ממוקדת כשהשיער נראה קצוץ אופיינית למקרים של פטרת.
  • נשירת שיער לא סימטרית– בדרך כלל הסיבה לנשירת שיער לא סימטרית היא תלישה עצמית של השיער, תופעה הידועה בשם: trichotillomania המחייבת טיפול פסיכולוגי. סיבה נוספת שיכולה להביא לנשירת שיער לא סימטרית היא תסרוקת הדוקה מדי, שמפעילה מתיחה ממושכת על שורשי השיער.

אבחון מקצועי לטיפול נכון בתופעת נשירת שיער אצל נשים

כדי להציע טיפול אפקטיבי לתופעה, חשוב לפנות לרופא עור ושיער ולעבור אבחון מקצועי.
יש להבדיל בין נשירת שיער קלה אצל נשים מבוגרות, לבין תופעת התקרחות או נשירת שיער חריפה.
צורת הטיפול בנשים מבוגרות הסובלות מתופעת שיער דליל שונה מצורת הטיפול אותה נהוג להציע לנשים הסובלות מבעיה חריפה של נשירת שיער.

כיצד מתבצע אבחון הסיבה לנשירה?

  • בדיקת דם– בדיקת דם מקיפה מסייעת לרופא המטפל לאבחן את הגורם/ים לבעיית הנשירה אצל נשים מבוגרות, ובהתאם לממצאי הבדיקה להציע טיפול יעיל כמו: איזון הורמונלי, שינוי תזונה, שימוש בצמחי מרפא וטיפולים נוספים.

סריקת הקרקפת- בדיקה יסודית של הקרקפת אצל נשים הסובלות מנשירת שיער, יכולה לגלות את הסיבות המקומיות להתפרצות התופעה, למשל: פטריות, קשקשים המעכבים את צמיחת השיער וכן הלאה. אם הקרקפת תקינה ימליץ הרופא המטפל על חיזוק השיער במגוון אמצעים טבעיים.

טיפול בנשירת שיער על פי הרפואה הסינית

אצל נשים בנות 65 ומעלה נשירת שיער היא תופעה נפוצה, אך אין זה אומר שלא ניתן למנוע אותה. הטיפול המשלב רפואה סינית וקונבנציונלית, מעניק מענה רחב יותר לבעיה ומטפל בה מהשורש.
הרפואה הסינית מטפלת בתופעת נשירת שיער אצל נשים מבוגרות באמצעות דיקור, צמחי מרפא סיניים, רולרים מיוחדים ושינוי תזונה.
בהתאם לאבחון המתבצע במרפאה ניתן לבדוק באילו איברים קיים חוסר איזון, למשל: שיער דליל יעיד על חולשה בכליות, שיער שביר על חולשה בדם ושיער חסר חיוניות וברק יצביע על חולשה באזור הריאות.

טיפול בנשירת שיער במרפאת אמיר קלי משפר את אספקת הדם לאזור הקרקפת, מסייע לאיזון מערכות הגוף השונות ומעודד צמיחת שיער תקינה.אנו מזמינים אותך להגיע למרפאה ולטפל בנשירת השיער מהשורש (תרתי משמע)

תמונות לפני ואחרי הטיפול

המלצות מטופלים

שאלות נפוצות

אחוז ההצלחה בטיפול בנשירת שיער אצל נשים מבוגרות הינו גבוה במיוחד.

במרפאתנו, שיטות הטיפול מפותחות באופן פרטני לכל מטופל, תוך ביצוע בדיקות ותשאול ממוקד לטובת התאמת הטיפול וההמלצות היעילות ביותר להקלה ושיפור משמעותי, גם במקרים הקשים ביותר

בהחלט, אמיר קלי מטפל כבר עשרות שנים ועזר לרפא אלפי מטופלים. אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ההמלצות בתפריט.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, יתכן ואתם זכאים לקבלת החזר!
בדקו עם סוכן הביטוח שלכם האם ישנו סעיף של רפואה משלימה אצלכם בפוליסה.
המחירים שלנו הוגנים ומשתנים בהתאם לסוג הטיפול ומצבו הבריאותי של המטופל. צרו איתנו קשר עכשיו ונשמח לתת לכם אינפורמציה נוספת!
כתבות נוספות בנושא
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL