אסתמה של העור אצל תינוקות

יש לך שאלה לאמיר ?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

מה היא אסתמה של העור אצל תינוקות?

אסטמה של העור היא תופעה שסובלים ממנה בני גילאים שונים, אפילו תינוקות. לכן טיפול טבעי היא דרך מועדפת בקרב הורים לטיפול באסטמה של העור אצל תינוקות. המרפאה של אמיר קלי מציעה דרכים טובות ואפקטיביות לטיפול בילדים ואף בתינוקות רכים, באמצעות חומרים טבעיים וטפטפות מיוחדות.

תוכן עניינים

אסטמה של העור אצל תינוקות

אסטמה של העור בתינוקות הוא אחד הדברים המטרידים ביותר הורים. כמו ילדים גם התינוקות סובלים מדלקת העור המציקה, אולם ההורים חוששים לתת להם תרופות מרפואת העור הרגילה, ובצדק. אלה מכילות סטירואידים ואינן מומלצות לטווח ארוך.

לא ידועה בדיוק הסיבה להתפרצות אסטמה של העור, אולם יש כמה גורמים המשפיעים על כך. הגורם הגנטי הוא משמעותי ויש משפחות שלמות הסובלות מהתופעה, אחים והורים כאחד. גם גורמים סביבתיים משפיעים על התפרצות ולכן חלק מהטיפול בתופעה הוא הדרכה תזונתית והדרכה לאורח חיים ללא סטרס. ידוע לנו כי התופעה נוטה להיעלם עם הגיל אולם עד להיעלמותה גם ילדים ואף תינוקות סובלים מהתפרצויות תכופות של אסטמה של העור. תינוקות סובלים מהתופעה ומתקשים לישון, שכן הגרד העז מפריע להם במקומות שונים בגוף, כולל בעור הפנים. הורים המחפשים אסטמה של העור אצל תינוקות טיפול טבעי יכולים לקבל טיפולים יעילים ומוכחים המתאימים גם לתינוקות בעזרת רפואת עור טבעית.

התמונה של תינוק עם לחיים אדומות אינה נדירה. לפעמים מדובר בתגובה למזג האוויר, מה שנקרא לחיים סמוקות. אך לעתים מדובר בתופעה של אסטמה של העור אצל תינוקות, הידועה גם בשמה אטופיק דרמטיטיס. זוהי תופעה שתוקפת משפחות בעלות נטייה לאסטמה, אף מסוג אסטמה נשימתית. ברוב המקרים חולפת התופעה בבגרות, אולם יש אנשים שימשיכו לסבול מהתופעה כל חייהם. יש טיפולים טובים ובטוחים במסגרת הרפואה המשלימה וכמובן שעבור תינוקות חשוב כי הטיפולים יהיו טבעיים, ללא סטירואידים וללא תופעות לוואי. אנו מציעים מגוון טיפולים המתאימים לתינוקות הן בזמן ההתפרצות והן כדי למנוע את ההתפרצויות הבאות.

אטופיק דרמטיטיס (ATOPIC DERMATITIS) היא תופעה דלקתית וגנטית לרוב אשר מאובחנת כבר בגילאים המאוד צעירים של הילד. במקרים מסוימים מאובחנת המחלה כבר בשלב הינקות. אטופיק דרמטיטיס, מזוהה גם בשם "אסטמה של העור" בגלל שכיחותה הרבה במשפחות עם נטייה לאלרגיות או אסטמה.

אטופיק דרמטיטיס (atopic dermatitis) תינוקות, כמו ה"אסטמה הרגילה" מתפרצת בהתקפים אשר מגיעים במרווחים שונים בהתאם לרמת הקושי של המחלה המשתנה מאדם לאדם.
המאפיינים הבולטים הינם: פריחה אדומה המלווה בעור יבש וגרד עז הפוגעים באיכות חיי התינוק.

אחד הפרטים היותר מעניינים בתחום הטיפול במחלה הוא שבדרך כלל החולה נוטה להסתפק בטיפול התרופתי ותו לו, טיפול בעל יתרון של ממש אשר מונע את הישנות המחלה והתפרצותה באופן קיצוני במרווחי זמן משמעותיים.

אחד החסרונות המשמעותיים בהתייחסות כזאת למחלה, בא לידי ביטוי על ידי הסתגלותו של הגוף למינונים ולחוזק התרופות, הסתגלות אשר מאלצת את המטפל להתאים כדורים וטיפולים כימיים חזקים יותר.

טיפולים, אשר בספירה הכללית אכן תורמים למטופל ופוגעים במחלה, אבל פוגעים גם בגוף עצמו, במערכת החיסונית, בחילוף החומרים ובחוזק הגוף לטווח הארוך והקצר.

פגיעה זו, משפיעה על יכולת ההתמודדות עם וירוסים ודלקות שונות אשר תוקפות אותו , בין אם כתוצאה מהמחלה ובין אם בשל גורמים ויראליים אחרים

תמונות לפני ואחרי הטיפול

איך מתבטאת אסטמה של העור אצל תינוקות

אסתמה של העור הידועה גם כאטופיק דרמטיטיס, הינה מחלת עור שכיחה המתבטאת בפריחה דלקתית, גרד חזק ונגעים יבשים ואדומים המופיעים על פני אזורי גוף שונים.

מרבית מהחולים מתחילים לסבול בגיל הינקות, כאשר אצל רובם היא תחלוף בגיל הילדות.
אצל 10% מהתינוקות שסובלים בצעירותם, המחלה תהפוך להיות כרונית והם ייסבלו במהלך חייהם מהתקפים חוזרים ונשנים.

עור יובש, פריחות חוזרות וגרד שנמשכים מספר שבועות, כל אלו צריכם לעורר את חשד ההורה שמדובר באסתמה של העור.

אסטמה של העור אצל תינוקות היא תופעה שמטרידה הורים רבים. ידוע כי המערכת החיסונית של התינוק אינה חזקה דיה והוא עלול לסבול מהתפרצויות תכופות. לאור העובדה שהתינוק אינו יכול לדבר ולספר לנו מה מציק לו, התוצאה היא חוסר שקט ואף לילות ללא שינה. עם זאת, אין צורך לסבול מהתופעה שכן יש טיפולים טובים בנמצא במסגרת רפואת עור משלימה. ההתפרצות מופיעה כתפרחת אדומה על הצוואר, הקרקפת ובעור הפנים. אם ההתפרצות לא מטופלת, היא עלולה להתפתח לדלקת עור כתוצאה מחדירה של חייקים שנמצאים כדרך קבע על פני העור אך חודרים אל שכבות העור הפנימיות כתוצאה מהגרד והיובש.

מהן הסיבות להופעת המחלה?

הסיבות להופעת הפריחה הטורדנית והחרפתה הינן: היסטוריה משפחתית ( אחד ההורים שסבל מאסתמה / נזלת אלרגית / קדחת השחת וכו' ), זיהום אוויר,חומרים אלרגנים ( מזון, אבקנים ), וחומרים המגרים את עורם הרגיש של התינוקות (בדים סינטטים, תכשירים המייבשים את העור).

בכ-70% מתינוקות שסובלים מאטופיק דרמטיטיס קיימת היסטוריה משפחתית.

  • מחלה אלרגית נוספת לתינוק או לאחד מההורים: נזלת אלרגית, אסטמה נשימתית.

  • כשל בפעילות המערכת החיסונית ופעילות לא תקינה של העור, נטייה להזעת יתר, רטיבות ולחות.

  • שינויי אקלים, חילופי עונות, שינוי טמפרטורה – נפוצה בעיקר בחודשי הקיץ, כאשר התינוקות נוטים יותר להזיע.

  • מערכת החיסון מזהה גורמים חיצוניים זרים המעוררים תגובה אלרגית כגון: מזונות( סויה, דבש, בייצים,חלב), קרדית אבק הבית, פרוות חיות וכו'.

אסטמה של העור תינוקות טיפול

הטיפול ברפואת עור משלימה באסתמה של העור של תינוקות משלב פורמולת צמחים בעלי פעילות נוגדת דלקת ( הניתנת דרך האם במידה ומניקה), משחות על בסיס תמציות צמחים סינים היעילים בהורדת סימני החום, הדלקת והגרד, דיקור ( לתינוקות לרוב אין צורך בטיפול דיקור).

אנו במרפאתו של אמיר קלי מציעים טיפול טבעי לתינוקות, שהוא בטוח לחלוטין ואין לו תופעות לוואי:

משחות טבעיות – לעומת המשחות הקונבנציונאליות המכילות סטירואידים, אנו מציעים משחות טבעיות, ללא תופעות לוואי וללא חומרים חזקים. אלה בטוחות לשימוש גם בקרב תינוקות רכים לאורך זמן. הן יעילות בטיפול בהתפרצות ומקילות על המצב.

פורמולות בטפטפת ייעודית – מבוגרים מקבלים כמוסות של צמחי מרפא לטיפול באסטמה של העור, אך לילדים הן ניתנות באמצעות טפטפת מיוחדת.
התינוק מקבל פורמולה בעלת פעילות אנטי דלקתית ואנטי היסטמנית ללקיחה פנימית באמצעות טפטפת היעילה מאוד להפחתת הגרד. 

תזונה – במידה והתינוק יונק, תקבל האם הדרכה לתזונה מתאימה המסייעת למניעת התפרצות בעתיד. אם התינוק כבר אוכל מוצקים, תיקבע לו תכנית תזונה מתאימה בהתאם לשלב התפתחותו.

תינוקות המשתפים פעולה יקבלו גם דיקור בעדינות, המחזק את המערכת החיסונית ובעל תוצאות טובות ומוכחות לטיפול בתופעה.

בשונה מהטיפול הקונבציונלי שעיקרו שימוש במשחות בעלי מרכיב סטרואידי / אנטיהיסטמיני שיחד עם דיכוי הדלקת מדכאים גם את המערכת החיסונית של הגוף, ולטווח ארוך יוצרים לעתים התלקחויות גדולות יותר והחמרה במצב, השפעתו של הטיפול ברפואת עור משלימה עדין יותר וזהו גם יתרונו, אין תופעות לוואי וניתן להשתמש במשחות הטבעיות ללא הגבלה.

אחוז ההצלחה בטיפול בתינוקות הסובלים מאסתמה של העור הינו גבוה במיוחד, בפרט לתינוקות שלא קיבלו טיפול באמצעות סטרואידים הנגעים על העור צפויים לעבור לאחר מספר שבועות.

במידה והפריחה הדלקתית קיימת זמן רב ו/או מוגדרת קשה השיפור יהיה איטי יותר, אך מניסיון רב של שנים בתחום, ניתן לומר בוודאות שגם מקרים קשים מטופלים היטב ובהצלחה, ישנם מקרים רבים של ריפוי מוחלט תוך מספר חודשים.

דרכי טיפול מומלצות באטופיק דרמטיטיס תינוקות

  • מומלץ למרוח משחה שומנית עשירה על הנגעים היבשים ולהוסיף לחות באזורים המגורים
  • מומלץ למרוח לאורך כל היום קרם לחות עשיר נטול ריח ובישום: אוונט, דרמקול, אדרמה, דרמסילק, אקווה קרם.
  • מומלץ להשתמש בשמן אמבט: בלנאום הרמל או אמול להגברת הלחות בעור
  • להקלה על הגרד יש לטבול את התינוק באמבטיה עם מים פושרים אליה יש להוסיף חצי כוס שיבולת שועל.

אטופיק דרמטיטיס תינוקות - רפואת עור משלמה

קיימות טכניקות  ושיטות אשר התגבשו ומתגבשות לאחרונה בקליניקות השונות, אבל האם יש באמת דבר כזה אטופיק דרמטיטיס (atopic dermatitis) טיפול טבעי? במרפאת אור סין תמצאו שיטות טיפול טבעיות  הנסמכות על ידע מקצועי וניסיון טיפולי רב בשנים.

חלק חשוב מכל טיפול במיוחד טיפול במחלות כרוניות מתחיל באבחנה מדויקת ובאלרגנים הספציפיים הקיימים בגוף החולה. אותה אבחנה מאפשרת לנו לטפל ולהתאים את הטיפול הדרוש באופן פרטני.

הטיפול מתבצע לאחר ביצוע בדיקות אלרגיה ומסירת הפרטים הרפואיים של המטופל תוך התאמה תפריט תזונתי אישי בהתאם לרמת המחלה, גיל המטופל ומשקל הגוף.

הטיפול מתבצע בשיטה סינית טבעית אשר עובדת בשיטת שונה מכל שיטה רפואית שהכרתם עד היום באמצעות טכניקות מחזקות המטפלות בתאי הגוף הבריאים ומחזקת אותה בשונה מהטיפול הרפואי אשר תפקידו בראש ובראשונה לפגוע בתאים ובאזורים החולים של הגוף.

המאפיין העיקרי שהופך את השיטה הסינית לכה מוצלחת במיוחד כאשר מדובר על אטופיק דרמטיטיס (atopic dermatitis), מתבטאת במתן כלים לטיפול עצמי. חשוב מאוד להבין כי הגוף שלנו, הוא הרופא הטוב ביותר לריפוי מחלות, טיפול מחזק הוא זה שמביא את הגוף לתהליך ריפוי עצמי אשר בד בבד מביא להחלמה.

ניסיתם כבר הכל. תרופות, כדורים, משחות, סטראודים, סטרואידים עוד יותר חזקים ונראה כי העור שלכם מגיב יפה לתוצאות, עד לפעם הבאה, בה הפצעים מתחילים להופיע, לגרד ולהכניס אתכם לתקופה נוספת של חיפושים בירורים ובעיקר הרבה אי נעימות.

רוצים לראות כיצד גם העור שלכם מתכסה במעטה חלק ונעים לאורך שנים, לאחר שנים של גרד והתמודדות עם פצעים וסבל?

צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת מידע ראשוני ותיאום ייעוץ ראשוני."

אחד הפתרונות היותר יעילים בקליניקה שלנו מתייחסת לשילוב הדרך הטבעית של הטיפול הסיני יחד עם התרופות תוך שאיפה להורדת המינונים והארכת התקופות שבין התפרצויות המחלה

שאלות נפוצות

אחוז ההצלחה באסטמה של העור אצל תינוקות הינו גבוה במיוחד.

במרפאתנו, שיטות הטיפול מפותחות באופן פרטני לכל מטופל, תוך ביצוע בדיקות ותשאול ממוקד לטובת התאמת הטיפול וההמלצות היעילות ביותר להקלה ושיפור משמעותי, גם במקרים הקשים ביותר

בהחלט, אמיר קלי מטפל כבר עשרות שנים ועזר לרפא אלפי מטופלים. אתם מוזמנים להיכנס לעמוד ההמלצות בתפריט.

אם יש לכם ביטוח בריאות פרטי, יתכן ואתם זכאים לקבלת החזר!
בדקו עם סוכן הביטוח שלכם האם ישנו סעיף של רפואה משלימה אצלכם בפוליסה.
המחירים שלנו הוגנים ומשתנים בהתאם לסוג הטיפול ומצבו הבריאותי של המטופל. צרו איתנו קשר עכשיו ונשמח לתת לכם אינפורמציה נוספת!
כתבות נוספות בנושא
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL