אורטיקירה / סרפדת בילדים

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

אוריטקריה / סרפדת הינה מחלת עור המאופיינת בפריחה קשה באזורים שונים בגוף ולעיתים בכל הגוף, ומגיעה באופן מפתיע.
מרפאת Or מתמחת באבחנות מחלות העור השונות, השכיחות והנדירות כאחד אצל ילדים ומבוגרים בהתאמה לגיל ולהיסטוריה הרפואית.

מתי מופיע האורטיקירה / סרפדת בילדים?

אוריטקריה / סרפדת בילדים מופיעה בדרך כלל לאחר מחלה או יחד עם מחלה כרוני כמו אסטמה, הזיהוי של האוריטקריה כתוצאהמהקושי לאבחן אותה והנדירות היחסית שלה שהופכת אותה לאחת האפשרויות האחרונות שנבדקות בעיקר כשאר מדובר בילדים קטנים יחסית, אצלם הפריחה הם עניין חולף בדרך כלל.

אורטיקריה / סרפדת בילדים תהיה קצת יותר חריפה מפריחה רגילה ותהיה מלווה בדרך כלל גם בחום ובשונה מפריחה רגילה לא תחלוף תוך זמן קצר של שבוע כו שחולפות מרבית פריחות הילדים והפעוטות. 

אורטיקריה בילדים תהיה ארוכת טווח הרבה יותר מהפריחה המסורתיות ותמשך בין שבועיים לכמה חודשים, חשוב מאוד לאבחן את האורטיקריה כתוצאה מהשפעה שלה על העור, על המערכת החיסונית ועל הסיכויים של הילד לחלות במחלות דלקתיות שונות ומחלות חיידקיות כתוצאה מהחלשות המערכת החיסונית בהשפעת האורטיקריה.

כיצד מומלץ לטפל ולאבחן ילדים עם אורטיקריה

כאשר אתם רואים שהפריחה אינה עוברת אחרי שבוע-שבוע וחצי חשוב מאוד לגשת אל הרופא המטפל ולבצע בדיקות דם מקיפות, לבדוק קיומן של חיידקים ובקטריות שונות במרבית המקרים כאשר מאבחנים את האורטיקריה בזמן ניתן לפתור ולטפל בבעיה.

במקרים כרונים וקשים רפואת העור מתקשה מאוד לפתור את הבעיה על אף שקיימות משחות אנטי דלקתיות שעשויות להכל על התסמינים.

במרפאת Or נרקחות תרופות ומשחות טבעיות על פי השיטה הרפואית הסינית, המותאמת במיוחד לילדים ופעוטות הסובלים ממחלות ונגעים בעור.

מה הקשר בין אורטיקריה בילדים לבין אסטמה?

שתי המחלות הללו הן מחלות שנובעות כתוצאה מכשל במערכת החיסונית ונושאות מאפיינים אלרגניים, מבחינת מזון וחומרים שונים שבאים במגע עם הגוף.

מחלת אורטיקריה תתקוף בדרך כלל אנשים בעלי קוצר נשימה ואסטמה ותוקפת גם ילדים קטנים מאוד כתוצאה מהקשיים הראשוניים שקיימים במערכת הנשימה אצל כל פעוט בחודשים הראשונים לחייו ובשנה הראשונה לחייו.

אורטיקריה תבוא בדרך כתוצאה מאותם תסמינים אשר קיימים גם אצל האסמטים, כך שאם ידוע לכם על בעיות קוצר נשימה אצל הילד ושמתם לב לפריחה שאינה עוברת, חשוב מאוד לשלול מחלות עור דלקתיות כמו אורטיקריה, אטופיק ופסוריאזיס.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL