מחלות עור נפוצות אצל ילדים

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

כבר שנים ידוע שעוד ועוד ילדים סובלים ממחלות הנובעות ממערכת החיסון שלהם ומגורמים סביבתיים, בעיקר מחלות עור שאין להן טיפול מלבד הקלה על התסמינים וההתפרצויות. מחלות אלה נובעות בדרך כלל ממה שנהוג לחשוב שהוא רקע גנטי מסוים שקושר כמה מצבים דומים אצל בני משפחה שגורמים לבעיות עור, ולכן חושבים שיש גורמים נוספים שמעודדים את ההתפרצויות. אלה הגורמים שיכולים לתת לנו תקווה ששליטה בהם יכולה להפחית את ההתפרצויות ואת חומרתן ולהקל על ילדים וצעירים, שהם האוכלוסייה העיקרית למחלות אלה. חלק מהאנשים חולים רק בתחילת חייהם וחלק מהם מלווים בתופעות כל החיים. בכל מקרה, חשוב לדעת שמלבד הטיפולים הקונבנציונליים י שטיפולים הוליסטיים שעוזרים מאוד משום שהם מנסים להתמודד עם הגורמים שמעוררים את מערכת החיסון לפעול נגד הגוף. להלן תיאורים של מחלות עור שמופיעות בעיקר אצל ילדים וחלקן נשאר אתן גם הלאה.

אטופיק דרמטיטיס

מחלת עור זאת מופיעה גם אצל מבוגרים, אבל מתחילה לרוב אצל תינוקות וילדים ומתבטאת בפריחה מאוד מציקה ולא אסתטית על הגוף, כשהיא מגרדת וגורמת לילדים סבל רב. הפריחה מופיעה באזור הראש והפנים ולאחר מכן מתפשטת השנים הבאות גם לקפלים שבין המפרקים. מלבד הבעיה האסתטית שמוסיפה לסבל החברתי ופוגעת בביטחון העצמי שלהם, הפריחה עלולה להגיע למצב של פצעים בגלל גרד. זוהי דלקת עור כרונית שמוכרת גם בשם אסתמה של העור והיא מופיעה אצל 10%-20% מהילדים בעולם בדרגות שונות של חומרה. היא אינה מדבקת ואינה מסכנת חיים אבל היא ללא ספק מוסיפה למצוקה של הילדים.

אלופציה אראטה

אלופציה אראטה היא אחת הקשות שידועות מבין מחלות עור שתוקפות גם ילדים וגורמות לסבל רב, נפשי ופיזי. היא אמנם נדירה אבל כשהיא תוקפת את מערכת החיסון היא גורמת לנזק רב. המחלה גורמת להתקרחות בקרקפת בצורה לא אחידה אבל משמעותית. זה נפוץ מאוד אצל ילדים יותר מאשר מבוגרים, למרות שרבים מהם יחלימו ממנה לאחר גיל 20. המחלה מאובחנת לאחר שמתגלים נגעים בקרקפת שגורמים לשיער לא לצמוח שם עד שההתקרחויות נראות לעין גם על ידי המבוגרים. לפעמים הפגיעה נגרמת גם בציפורניים אבל בדרך כלל אין לה תסמינים נוספים מלבד הפגם האסתטי הבולט והפוגע בביטחון העצמי של הילדים. זאת הבעיה העיקרית שלה משום שהיא גורמת למצוקה נפשית קשה עד כדי דיכאון, כמו מחלות עור אחרות שפוגעות בביטחון העצמי. כמובן שכל מצב נפשי קשה ומצוקה כזאת יוצרים קרקע פורייה לעוד התפרצויות ולהחמרה, ולכן יש לפתור ולטפל גם במצב הנפשי. המחלה מופיעה במחצית מהמקרים בגיל הילדות וגם היא שייכת למשפחת המחלות בעלות הקרבה הגנטית כגורם סיכון. הבעיה היא שהיא אינה צפויה ואינה קבועה ולכן כל מה שנותר לעשות זה לפתח מודעות אליה ואל הגורמים הסביבתיים והנפשיים לה ולטפל בהם. יש סימנים שיכולים לעודד חולים בה שיש לה סיכוי להיעלם או להשתפר עם השנים.

טיפולים במחלות עור אצל ילדים

גם הטיפולים הקונבנציונליים אינם יכולים לרפא את המחלות ולכן מה שהם עושים זה לטפל בתסמינים ולהקל על ההתקפים. באלופציה למשל נותנים גם סטרואידים שיש להם תופעות לוואי או מטפלים במשחת לצמיחת שיער. בכל מחלות העור יש מגוון גדול של מוצרים וקרמים שיכולים לעזור נגד הגירודים והיובש הרב בגלל הפריחה והפצעונים, תרחיצים שונים לחיטוי העור. יש להיזהר בנטילת התרופות משום שגם התגובות של הגוף להן יכול להחליש את מערכת החיסון וזה בעייתי. טיפול נוסף הוא להקל כמה שאפשר על הגרד והפצעים על ידי לבישת בגדים קלילים ואווריריים מחומרים טבעיים שאינם מגרים את העור ואינם גורמים לו להזיע. בכלל, ככל שמאפשרים לעור לנשום בטבעיות מבלי לחסום אותו להעיק עליו עם זיהום אוויר וסביבה כך יותר טוב.

אמצעי טיפול נוספים, טבעיים

הדרכים הטבעיות והלא קונבנציונליות שיש למחלות עור כוללות בעיקר התייחסות לגורמים הפנימיים כמו תזונה לקויה שמגרה את מערכת החיסון והעור, תזונה בריאה יותר ונטולת אלרגנים, חומרים טבעיים ללא כימיקלים בתכשירי טואלטיקה וכביסה, ותוספות כמו צמחי מרפא, תוספי תזונה וגם דיקור סיני. כל אלה אמצעים שהוכיחו את עצמם בטיפול ארוך טווח של מחלות עור רבות. ההקלה שהחולים מרגישים לאחר מכן וההתפרצויות הקלות יותר הן תוצאה של הטיפול ההוליסטי.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL