דרכי טיפול בפסוריאזיס באיזור הקרקפת

26/12/2022
דרכי טיפול בפסוריאזיס באיזור הקרקפת

ישנן מחלות הנחשבות לשכיחות למדי, אחת מהן היא מחלת הפסוריאזיס המגלה נוכחות בין 1-2% בקרב האוכלוסייה אך הינה נחשבת גם למחלה די טורדנית הנגרמת עקב פעילות יתר של מערכת החיסון. פעולה שכזו של מערכת החיסון, גורמת לפעילות יתר של הגנה על הגוף מפני נגיפים חיידקים ושאר המזיקים ובכך נגרמת דלקת עור או פסוריאזיס. למחלה ישנם כמה סוגי טיפול, בין טיפולים תרופתיים ואנטי דלקתיים במקרים שונים ועד אל טיפולים טבעיים הנעים גם כן דרך מגוון אפשרויות טיפול שונות ויעילות. אבחנה של פסוריאזיס היא פשוטה ורק בחלק מהמקרים נדרשת דגימת עור(ביופסיה) לכן מומלץ שלא להזניח ולהתחיל בטיפול המתאים.

גורמים ותסמינים לפסוריאזיס באיזור הקרקפת וזמן ההשפעה

הגורמים אשר עלולים להוביל להתפרצות של פסוריאזיס, נעים בין גיל כשהמחלה עלולה להתפרץ בכל גיל ועד אל לחץ נפשי ואפילו נטילה של תרופות או עישון. עם זאת חשוב להכיר גם בנסיבות גנטיות, שכן עבור לא מעט מהחולים הסובלים מהמחלה יש קרוב משפחה הסובל מהמחלה גם כן. הופעה של פסוריאזיס בקרקפת ברבדי עור יבשים, בעלי קשקשים לבנים ובגדלים שונים. האזורים הללו עלולים גם להיסדק ואף לדמם, כשזמן ההתפרצות שלהם נע בין שבועות לימים אך המחלה במרבית המקרים הינה כרונית. אך לצד הגרפיות של המחלה, היא איננה מדבקת בניגוד לצורות והנגעים המלווים אותה. חשוב עוד לדעת כי בשנים האחרונות מצאו מחקרים כי חולי פסוריאזיס נמצאו בסיכון גבוהה יותר לסבול ממחלות כרוניות אחרות כמו דלקות פרקים, סכרת, לחץ דם ועלייה בשומני הדם.

 דרכי טיפול והקלה לפסוריאזיס בקרקפת

כמו שכבר ציינו ישנם כמה דרכי טיפול והקלה למחלת פסוריאזיס בקרקפת, אחד מהם הוא כמובן טיפול תרופתי המבוסס סטרואידים אשר להם יכולת אנטי דלקתית הנחשבת יעילה אל מול הפצעים. טיפול זה ניתן גם דרך כדורים וגם דרך משחה, כשאחד הטיפולים הלא פחות פופולריים הוא גם שמפו בעל חלקיקי זפת לו בדומה לטיפול מבוסס סטרואידים נדרש מרשם רופא. הטיפולים הטבעיים נעים בין שימוש בחומצת שומן מסוג אומגה שלוש ועד אל עיסוי בקרקפת עם שמן זית. כמו כן אחת ההמלצות הוא הורדת מפלס המתח הנפשי, בעזרת פעילות ספורטיבית.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL