האם אסתמה של העור מדבקת?

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

דלקת עור אטופית (אטופיק דרמטיטיס) היא מחלת עור שכיחה, הנפוצה בעיקר בקרב תינוקות וילדים. המחלה מתאפיינת בנגעים אדומים עם קשקשת, בגרד על גבי העור ובאי נוחות מתמשכת. פיזור הנגעים על פני העור משתנה לפי הגילאים השונים:

  • גיל הינקות– אטופיק דרמטיטיס מתאפיינת בנגעים קשקשיים, בעיקר באזורי הלחיים והסנטר. תינוקות שסובלים מאסתמה של העור נוטים להיות עצבניים במיוחד.
  • גיל הילדות– הפריחה מופיעה בקפלים במקומות שונים בגוף- קפלי המרפק, הברך ועוד.
  • גיל מבוגר– המחלה נחשבת לנדירה בגילאים המבוגרים, ותסמיניה בגיל הזה הינם עור יבש ומחוספס, נזלת כרונית ולעיתים גם אסתמה בדרכי הנשימה.

מהו המקור למחלה?

המקור לאסתמה של העור אינו ידוע, ונראה כי יש קשר בין התפרצות של אסתמה של העור לרגישות מוגברת של תאי העור יחד עם חולשה של מערכת החיסון.
המחלה לא יכולה לעבור מאדם לאדם ולכן לא מדבקת. קיימים גורמים חיצוניים המחריפים את הסימפטומים של המחלה, כמו: מזג אוויר יבש, מתח נפשי ומגורים באזורים עתירי זיהום אוויר. גם וירוסים, חיידקים או פטריות, חומרים המגרים את העור כגון אבקות כביסה או חומרי ניקוי, הם בעלי השפעה לא מבוטלת על החמרה של אטופיק דרמטיטיס.
אבחון מקצועי של המחלה נעשה על ידי רופא עור מומחה, אין צורך בבדיקות מעבדה מתוחכמות. האבחנה מבוססת על תשאול רפואי ובדיקה גופנית.

כיצד מטפלים באטופיק דרמטיטיס?

    • הטיפול באטופיק דרמטיטיס אינו חד פעמי, אלא ממושך ומותאם למצבים השונים- החל מתקופות יותר רגועות ועד לתקופות בהן חלה החמרה בסימפטומים. אחת הנקודות החשובות בטיפול באסתמה של העור היא הגיינה אישית תוך שמירה על לחות העור.
      ישנם מספר כללים חשובים הנוגעים לרחצה והגיינה שחשוב ליישם בהקשר זה:

      • אמבטיות קצרות– יש לקצר את זמן השהות באמבטיה. אמבטיות ממושכות עלולות להחריף את הגרד ואת הסימפטומים
      • לחלוח העור– מומלץ להשתמש בסבון טיפולי המכיל לחות, ולמרוח על העור קרם לחות טבעי למניעת התייבשות
      • ביגוד קל ואוורירי– חשוב להלביש את הילדים או התינוקות בבגדים שעל תוויתם מצוין בבירור: 100 אחוז כותנה. על הלבוש להיות אוורירי ככל הניתן כדי שהעור יוכל לנשום
      • חשיפה מבוקרת לשמש– מומלץ להמנע מחשיפה ממושכת לשמש, אך חשיפה מבוקרת מומלצת.
      • המנעות ממזונות מחממים– הרפואה הסינית ממליצה להמנע ממזונות מחממים שעשויים להאיץ תהליכים דלקתיים ולהשתדל לצרוך מזונות בעלי אופי מקרר. דוגמאות למזונות בעלי אופי מקרר:
        ירקות עלים, ברוקולי, חסה, אבטיח, בננה, תפוז, מלון, אשכולית, מנגו, אפרסמון ועוד.
    • יש להישמר מפגיעות בעור: כווית שמש חמורה, גירוי בעור, חתכים ושריטות, אלו יכולים לעורר הופעה של רבדים ופצעים חדשים.
    • יש להימנע מצריכת חומרים מעוררים ומחממים כמו: קפה ותה המכיל קפאין, תבלינים חריפים, חטיפים, שוקולד, הימנעות ממוצרים אלו עשויה להטיב עם מצב העור לרוב הסובלים מהמחלה.
    • מומלץ להפחית במוצרי חלב, בשר אדום, סוגים של מאכלי ים, דגים מעושנים, אוכל חריף, אוכל מעובד, מטוגן, מתובל.

טיפול באטופיק דרמטיטיס - לא לסטרואידים

הטיפול הקונבנציונלי בדלקת עור אטופית מתבצע באמצעות תכשירים אנטי דלקתיים המכילים סטרואידים. תכשירים אלו אומנם נחשבים יעילים מאוד למניעת הסימפטומים, אולם הם גורמים נזק לעור. בשימוש ממושך נוצרת הרחבה של כלי הדם, העור נעשה דק ויש חשש מפני כניסה של החומר לתוך התאים. חסרון זה משמעותי בעיקר אצל ילדים צעירים או תינוקות, כיוון שיש להם שטח גוף גדול יחסית למשקל. בנוסף, קיימות תופעות לוואי נוספות כמו השפעה על בלוטת יתרת המוח.

אפשרות נוספת לטיפול קונבנציונלי היא באמצעות משחות קורטיזון. הבעיה עם משחות כאלו היא שהן מדכאות באופן עקיף את מערכת החיסון, וכך תסמיני המחלה יכולים לחזור אח"כ בצורה משמעותית יותר.
ברפואה הסינית לעומת זאת, נוקטים בפעולות המחזירות את האיזון הפנימי לגוף, ומנקים את הגוף מחום פנימי המצוי בו.

טיפול טבעי באסתמה של העור במרפאת אמיר קלי

מתוך אמונה שהמחלה קשורה לחום הפנימי המצוי בגוף המייבש את העור, מנקים את הגוף באמצעות צמחי מרפא, משחות טבעיות ודיקור בנקודות ייעודיות בעלות אפקט מקרר. גם לתזונה מתאימה (כפי שהורחב לעיל) קיים אפקט אנטי דלקתי שיכול להפחית את הגרד ולטפל בסימפטומים של המחלה.
אנו מזמינים אתכם להגיע למרפאה של אמיר קלי, ולטפל בתסמיני המחלה בצורה טבעית ובטוחה.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL