מהי מחלת עור דלקתית כרונית?

06/03/2022
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

מצבים בהם העור מתקלף ומגרד כתוצאה מאקזמה, סבוריאה דרמטיטיס ופסוריאזיס.

התסמינים הללו עלולים להיות מאד לא נוחים ולעיתים קרובות מובילים לחוסר בטחון ולהסתרה של העור הנגוע. אך למרבה המזל קיימים מגוון דרכים לטפל במצבי העור הדלקתיים הללו. לעיתים הטיפול נעשה בשיטת ניסוי וטעיה, מאחר וסוגי העור השונים מגיבים לטיפולים בדרכים אחרות, אך אל דאגה, רוב הסיכויים שתמצאו את שיטת הטיפול שתתאים לסוג העור שלכם

בוודאי שמעתם את המונח "להרגיש בנוח בעור שלך" ובכן, עבור אנשים עם מחלות עור דלקתיות כגון אקזמה, סבוריאה דרמטיטיס או פסוריאזיס, זה יכול להיות מאתגר במיוחד.

מהם הגורמים לדלקות עור כרונית?

דלקת היא תהליך המתרחש כאשר הגוף מזהה פולש זר- הוא עשוי להיות חיידקים מדבקים, או תאים סרטניים. המערכת החיסונית שולחת תגובה כדי לגרש את הפוגנים הפולשים ולהתחיל בריפוי. הגוף שולח תגובה כדי לקדם ריפוי כאשר נוצר פצע או אזור של רקמה פגומה. התגובה של המערכת החיסונית ידועה בשם דלקת. ולמעשה, הגוף לא יוכל לרפא את עצמו בלעדיה. דלקת עור מופיעה בדרך כלל כפריחה העלולה להיות בולטת, אדומה או חמה. חלק מהפריחות הדלקתיות גורמות לשלפוחיות או פצעונים המלווים בתחושת גרד ושריפה מקומית.

דלקת עור כרונית הינה דלקת מתמשכת המתפתחת כאשר מערכת החיסון משחררת תגובות מתמשכות בתוך הגוף. עם הזמן זה עלול להוביל למחלה כרונית העשויה לגרום נזקים לרקמות העור. מכיוון שהתהליך הדלקתי מתרחש בתוך הגוף, הסימפטומים לא תמיד נראים לעין.

מצבים העלולים לגרום לדלקות עור:

  1. הדבקה- זיהומים חיידקיים, פטרייתיים וויראליים עלולים לגרום לדלקות עור שונות. דלקות עור חיידקיות נפוצות כוללות דלקות צלוליטיס וסטפא, זיהומים ויראליים נפוצים כוללים יבלות והרפס סימפלקס, וזיהומים פטרייתיים נפוצים כוללים גזזת. בנוסף, סבוריאה דרמטיטיס – מצב עור כרוני הגורם לכתמי עור אדומים וקשקשים.
  2. תפקוד לקוי של מערכת החיסון- תפקוד לקוי של המערכת החיסונית עלול לגרום לתאי חיסון לתקוף בטעות את התאים הבריאים של הגוף שלכם, כפי שקורה בפסוריאזיס. אם יש לכם פסוריאזיס, תגובה חיסונית תגובתית יתרה מאיצה את תהליך ייצור תאי העור וגורמת לנגעי עור אדומים להתפתח על גופכם.
  3. תגובה אלרגית– תגובה אלרגית מתרחשת במידה ומערכת החיסון שלכם מגיבה יתר על המידה כשהיא חשה בחומר זר ושולחת תאים לתקוף את הפולש. מזונות, תרופות ואבקנים יכולים לעורר תגובות אלרגיות ולגרום לאדמומיות בעור, ודלקות.

כיצד ניתן לטפל בפסוריאזיס ודלקות עור כרוניות?

דרכי הטיפול בפסוריאזיס ודלקות עור כרוניות תלויים בגורמי הזיהום, חומרתו ותגובת העור לטיפולים השונים. לדוגמה, סוגים מסוימים של זיהומי עור ויראליים עשויים להשתפר מעצמם או עם מתן טיפול תומך ובסיסי, תוך ימים או שבועות.

זיהומים חיידקיים מטופלים לרוב באנטיביוטיקה מקומית המיושמת ישירות על העור או באנטיביוטיקה דרך הפה. אם זן החיידקים עמיד לטיפול, טיפול בזיהום עשוי לדרוש אנטיביוטיקה תוך ורידית הניתנת בית חולים ובמרפאות שונות.

כמו כן, ניתן להשתמש בתרסיסים ובקרמים נגד פטריות ללא מרשם לטיפול בזיהום עור פטרייתי. אם מצבכם אינו משתפר, פנו לרופא המטפל שלכם לגבי משחות אוראליות או מקומיות. בנוסף, אתם יכולים למרוח קרמים תרופתיים על העור לטיפול בזיהומי עור טפיליים. על מנת להפחית אי נוחות וכאבים ניתן למרוח משחות אנטי דלקתיות.

תמונות לפני ואחרי הטיפול

טיפולים טבעיים בדלקות עור – האם זה עובד?

בשנים האחרונות ישנה עלייה במודעות הסביבתית לטיפולים בשיטות טבעיות. על אף הספקנות הרבה סביב טיפולים טבעיים, גופי מחקר גדולים ומתפתחים מצביעים על כך שלתרכובות טבעיות, הכוללות תרופות בוטניות, שמן CBD, דבש ופרוביוטיקה מקומית מעניקים מענה טיפולי בזיהומי עור שונים, מבלי ליצור בגוף עמידות לאנטיביוטיקה. כמו כן, שיטות שונות בטיפול הטבעי מעודדות טיפול בשורש הבעיה הנובעת במקרים רבים ממצוקות נפשיות כמו, סוגי סטרס שונים. כך, אנשים הסובלים מאקנה, גזזת, פסוריאזיס או זיהומים חיידקיים שונים יכולים לראות תוצאות חיוביות.

מחלות עור כרוניות, האם זה לכל החיים?

אם אתם סובלים מזיהומי עור, בין אם מדובר בפסוריאזיס, גזזת או זיהום חיידקי – אל תייאשו, אתם יכולים לקחת את הטיפול לידיים שלכם! ההמלצה היא לבצע טיפול משולב, הכולל קבלת טיפול מרופא העור שלכם ובמקביל למצוא את הדרכים הטבעיות לחזק ולרפא את העור שלכם. שיהיה בהצלחה!

 

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL