הקשר בין קיץ, תזונה ובעיות עור

21/06/2022
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

העור שלנו הוא המראה לבריאות שלנו. החיוניות שלו, רמת השומניות שבו, הצבע והמרקם- כל אלו מעידים על התזונה שלנו ועל מצב הגוף שלנו.
עונת הקיץ בעיצומה והיא מביאה איתה גם פגעי עור הנגרמים משמש מחום ומלחות, תופעות מוכרות לכל איש ואישה בקיץ הישראלי. הטמפרטורות הגבוהות, ההזעה המוגברת והחשיפה המרובה לשמש, כל זה במקביל לרצון שלנו ללבוש בגדים קצרים יותר ולהתאוורר מתחת לבדים על גופינו- משפיעים על העור שלנו רבות. מחלות עור ידועות בהחמרתן תחת שמש חזקה ובסביבת איזור לח ומגורה ולכן עונת הקיץ יכולה להיות אתגר לסובלים מבעיות עור. בואו נדבר על כמה מהן ואיך הן מושפעות מקיץ ומתזונה:

אטופיק דרמטיטיס הידועה בשמה 'אסטמה של העור', היא דלקת עור כרונית המלווה בסימפטומים של פריחה אדומה, יובש וגרד טורדני הפוגע באיכות חייהם של הסובלים ממנה.  תסמיני התגובה האלרגית בעור מתבטאים בגירוי העור, פצעים מודלקים אדומים מלווים בגרד מתמשך. חלקי הגוף הנפוצים שמעורבים הינם: פנים, צוואר ועיניים, המפרקים, הקפלים  הפנימיים של הגפיים העליונות והתחתונות. לסובלים מאטופיק דרמיטיטיס לא יהיה נעים לבלות עם ביגוד צמוד שחונק את העור במיוחד לאור הטמפרטורות הגבוהות של העונה. מומלץ להיות במקומות קרירים ומוצלים ולהתלבש בבגדים גדולים ומאווררים שאינם נצמדים לגוף. גם שילוב של תזונה נכונה, הפתחת דברי מתיקה, המאכלים החריפים ומזונות הידועים בכמות האלרגנים המצויה בהם יכולים להועיל למחלת העור. פעילויות גופניות ושתיית נוזלים מרובים, יעזרו לגוף להתמודד עם המחלה ביתר קלות.

פסוריאזיס הידועה גם כ'ספחת', זוהי מחלת עור דלקתית כרונית המתבטאת במשטחי עור נוקשים ואדומים המכוסים בקשקשת כסופה בעיקר במרפקים, בברכיים ובקרקפת הראש. המחלה שכיחה אצל ילדים ומבוגרים, מושפעת מאוד ממצבי לחץ ומתח רגשי, ומחמירה בחורף בעקבות מזג האוויר היבש. הבשורות הטובות: אצל רוב החולים חלה החמרה בחורף והקלה בקיץ. בחודשי הקיץ אף חל שיפור בנגעים כתוצאה מחשיפה מבוקרת לשמש שגורמת לעיתים להיעלמותם בשהייה ממושכת.

אורטיקריה אקוטית הינה פריחה המתבטאת בהופעה פתאומית של שטחים וורודים, תפוחים ומגרדים העוברים ממקום למקום בגוף תוך דקות או שעות ונעלמים עד שישה שבועות. מופיעה בדר"כ כתגובה אימונולוגית – תגובה אלרגית לתרופות או מזון. כאשר הפריחה מופיעה כמעט מידי יום באופן רצוף שבועות ארוכים מדובר באורטיקריה כרונית. מצב זה הוא מצב העשוי להמשך חודשים ולעיתים גם שנים. הסובלים מאורטיקריה יגלו רגישות יתר של העור לגירויים חיצוניים: שינויי טמפרטורה (קור וחום), קרינת שמש, לחץ פיזי (נשיאת משא כבד), שפשוף העור, בגדים לוחצים וכו'. חום והזעה מחמירים את הגירוי ולכן עדיף לשהות בסביבה קרירה ויבשה. אתם יכולים להבין למה לא נעים לחוות אותה בקיץ, נכון?

פטרייה רב גונית, מוכרת בשמה ה(מוטעה) אך נפוץ "פטריית שמש", כינוי שאינו נכון אך הוא הוטמע במהלך השנים בשל העובדה שהיא נפוצה בקיץ. "פטרת השמש" אינה נגרמת או קשורה לשמש. נפוצה בעיקר באזורים חמים ולחים, כמו בישראל. פטריית השמש נראית ככתם לבן או חום המופיע על גבי החזה, הצוואר והגב לאחר שיזוף. הכתמים אינם מגרדים, אינם מדבקים ומלבד פגיעה אסתטית אינם מסכנים את הבריאות הכללית.

הקיץ היא עונה אהובה אך מביאה איתה אתגרים לעור שלנו ובמיוחד לאלו הסובלים מבעיות עור. אין צורך לכלוא את עצמינו בבית עד יעבור זעם, אפשר לנהוג בזהירות ולטפל בבעיות העור בדרכים שונות. התאמה אישית של תערובת צמחי מרפא למטופל, טיפול בדיקור, טיפול במשחות, וטיפול על ידי תזונה. כל אלו יסייעו משמעותית ויעשו לעור שלנו קיץ נעים, בריא וקל!

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL