סובלים מפסוריאזיס? בואו להכיר את המחלה

14/10/2022

פסוריאזיס הוא מצב אוטואימוני הגורם למערכת החיסון לתקוף תאים בריאים בעור. זה יכול להשפיע על כל חלק בגוף, אבל זה משפיע לרוב על אזורי עור עם הרבה בלוטות שמן כמו הקרקפת, המרפקים, הברכיים והגב התחתון. המחלה מובילה לכתמים אדומים על העור עם קשקשים כסופים. פסוריאזיס מתחיל בדרך כלל ככתמים קטנים באזור אחד בגוף שיכולים לגדול לכתמים גדולים יותר עם הזמן.

מה גורם לפסוריאזיס וכיצד ניתן לאבחן זאת?

פסוריאזיס היא מחלת עור הפוגעת ב-1% מהאוכלוסייה, וקשה לאבחן אותה. פסוריאזיס היא מצב עור שניתן לאבחן על ידי התבוננות בעור, שאילת שאלות לגבי תסמינים וביצוע בדיקה גופנית. רופא בדרך כלל יעשה בדיקה גופנית וייקח דגימות מהעור לבדיקה במיקרוסקופ. אם יש חשד לפסוריאזיס, הרופא עשוי להזמין בדיקות דם כדי לשלול מצבים אחרים, כמו חוסר תפקוד תאי T.

לאדם עם פסוריאזיס יש תאי חיסון הנקראים תאי T שאינם פועלים כראוי. הגוף תוקף את תאי העור שלו, מה שגורם לאדמומיות ולקשקשים. התסמין השכיח ביותר של פסוריאזיס הוא כתמי עור אדומים וקשקשים. פצעים אלה עשויים להיות מגרדים או כואבים ועשויים להשתנות בגודלם. לפעמים אין פריחה כלל, אך האדם יסבול מפסוריאזיס בדרכים אחרות כגון כאבי פרקים או עור יבש.

איך מתמודדים עם הסימפטומים וכיצד ניתן לטפל בפסוריאזיס

המילה פסוריאזיס מגיעה מהמילה היוונית "פסורה" שפירושה "גירוד". פסוריאזיס ידוע בתור "הגירוד הפורח" בגלל תחושת הגירוד העזה הקשורה למצב אשר מוביל לשריטות אשר לאחר מכן גורם לעור להיות דלקתי ומגורה מה שמוביל ליותר גירודים ושריטות מה שמוביל ליותר דלקות וכו' וכו' וכו', עד שתהיה התלקחות מלאה על הידיים, הרגליים או המרפקים. זהו מעגל אכזרי שקשה לצאת ממנו, אך אם עם זאת יש מה לעשות!

ישנם טיפולים רבים לפסוריאזיס. הטיפול הנפוץ ביותר הוא טיפולים מקומיים הכוללים סטרואידים ואנלוגים של ויטמין D, כמו גם טיפול באור ופוטותרפיה. טיפולים מקומיים פועלים על ידי הפחתת דלקת בעור. תרופות כגון מתוטרקסט משמשות גם לטיפול בדלקת מפרקים פסוריאטית, אשר קשורה לעיתים קרובות לפסוריאזיס. טיפולים לדלקת מפרקים פסוריאטית זמינים גם כן. טיפולים אלו נועדו להפחית דלקות וכאבים במפרקים, שלעיתים מתלווים למצב זה.

במרפאתנו אנו מובילים דרכי טיפול טבעיות בפסוריאזיס עם אחוזי הצלחה גבוהים. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לספר לכם על דרכי הטיפול ופרטים נוספים.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL