סוגי מחלות עור

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

מחלות עור מאפיינות את התקופה שלנו, משום שרבות מהן נחשבות למחלה שבה הגוף תוקף את עצמו, או שאין להן גורם ברור ומוכר שאפשר להצביע עליו. מכיוון שכך, הלוקים במחלות האלה יכולים לקבל טיפולים שמסייעים להם להקל את תסמיני ההתקפים אולם לא לרפא אותם ממש. אף אחד אינו יודע בדיוק למה חולים בפסוריאזיס, למשל, מלבד סיפור משפחתי שעלול להצביע על נטייה.

את המחלה עצמה אי אפשר לרפא באמת אלא רק לנסות לשלוט בקצב ההתפרצויות שלה ובעוצמת ההתקף. משום כך, רבים נעזרים גם ברפואה משלימה שיכולה לעזור להם להעלים או להקטין מאוד את ההתקפים השונים של מחלות העור ולתת להם כלים נוספים לשליטה בהן. להלן סקירה של מחלות עור שונות שבהן נעזרים גם באמצעי ריפוי טבעי להקלה על הגוף.

ספחת – פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור כרונית והיא תוצאה של מערכת החיסון של הגוף שתוקפת את הגוף עצמו. יש לה רקע גנטי ברור משום שכל מי שלוקה בה שייך למשפחה שבה יש עוד מקרים כאלה, אבל היא קשורה בהחלט לכשלים חיסוניים. במחלה זו יש צמיחה מוגברת של תאי עור שמצטברים כמו קשקשים וגורמים גם לנגעים כמו פצעים ואדמומית וגרד מציקים. במקרים החמורים מופיעים פצעים וכאבים בפרקים, משום שהיא מופיעה בעיקר במרפקים ובברכיים, בזרועות, בגב ובבטן, בחזה וגם באיברי המין.

הסבל רב והוא משתנה מחולה לחולה לפי מצבו וחומרת המחלה אצלו. יש כמה גורמי סיכון להתפרצויות וביניהן גם מצב נפשי מתוח ולחוץ שגורם להתפרצויות או מחמיר אותן. יש דרכים שונות לטפל בנגעים ובגרד בעזרת טיפול קונבנציונלי, אולם יש גם דרכים של הרפואה המשלימה כמו רפואה סינית ודיקור כדי לנסות לטפל בבעיה מהשורש ולהחזיר לגוף את היכולת שלו לשלוט במערכת החיסון.

אטופיק דרמטיטיס – אסתמה של העור

אסתמה של העור היא מחלה כרונית שמופיעה בעיקר אצל ילדים וצעירים והיא תוקפת בין 10%-20% מהאוכלוסייה. הנגעים גורמים בעיקר לגרד ואדמומית ומופיעים על הפרקים והפנים ולאט לאט מתפשטים גם לקפלי עור ככל שמתבגרים. המחלה מופיעה גם אצל מבוגרים וגם לא אין גורם ידוע ומובן, מלבד הידיעה שיש כנראה קשר לכשלים שונים שקשורים למצב העור ולכך שמערכת החיסון פעילה במחלה זאת נגד הגוף. העור מתייבש והמחלה גורמת לגרד רב שמוחמר בגלל גורמים סביבתיים כמו דטרגנטים חריפים וזיהומים סביבתיים.  הטיפול בה כולל הקלה על התסמינים בלבד, יחד עם טיפול נפשי או טכניקות להרגעה ולהרפיה כדי למנוע התקפים, בדיוק כמו בפסוריאזיס. בטיפולי רפואה משלימה אפשר להעמיק גם בתזונה ובצמחי מרפא כדי לנסות להחליש את התופעות ולמנוע התפרצויות.

סבוריאה – סבוראיק דרמטיטיס

סבוריאה היא מחלה שמופיעה בצורותיה השונות גם אצל מבוגרים וגם אצל תינוקות. הגורמים לה יכולים להיות רגישות לפטריות אבל ככלל, גם היא מחלה כרונית שגורמיה אינם ידועים. היא מתבטאת באדמומית וגרד קשקשי על העור באזורים שונים, גם בפנים וגם בראש. המשותף לה ולמחלות העור הכרוניות האחרות הוא לא רק הגורם הישיר העלום, אלא גם העובדה שגם היא מתבטאת בהתפרצויות שניתן רק לטפל בהן ולא במה שגורם לה, בצורה קונבנציונלית. גם פה מצב נפשי וגורמים סביבתיים מחריפים אותה ולכן יש מקום רב לטפל ברפואה משלימה שעשויה להקל ואף למנוע או לשלוט בהתפרצויות שלה. במקרים מסוימים גם חילופי העונות ומצבים הורמונליים משפיעים על הלוקים בה.

טיפולים ברפואה משלימה במחלות עור

כאמור, מחלות עור אלה אינן מחלות שאפשר לרפא מהיסוד כאשר מטפלים ברפואה קונבנציונלית. מה שאפשר לעשות הוא להקל על הסבל שנגרם ממנה ולטפל חיצונית בביטויים שלה כמו גרד, אדמומית, פצעים, זיהומים ודלקות. בכל המחלות האלה הוכח שיש לסביבה ולמצב הנפשי קשר הדוק לחומרתה ולהתפרצויות שלה, ולכן ברפואה המשלימה יש כלים רבים שיכולים להתמודד אתן.

הטיפול המוצע נע משינוי אורח החיים והתזונה ועד שימוש בכלים כמו דיקור ושיטות מדיטציה והרפיה, או אפילו ביופידבק במקרים מסוימים. כל מה שאפשר להיעזר בו כדי להפחית את החשיפה לגורמי ההתפרצות והתגובה של העור למצבי סטרס ומשברים. זה מה שעוזר במקרים רבים לקצר את זמן ההתפרצות וגם להפחית מאוד את התסמינים כמו גרד וקשקשים, פצעים ודלקות. לשם כך יש להתייעץ עם מומחי רפואה משלימה כדי להקיף את כל מה שניתן באורח החיים שלכם.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL