צמח האינדיגו עשוי לעזור לחולי פסוריאזיס

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

על פי דיווח בגיליון נובמבר של Archives of Dermatology, אחד מכתבי עת JAMA, משחה העשויה על בסיס אבקת צמח האינדיגו בצבע כחול כהה המשמשת ברפואה הסינית מסורתית, נמצאה כיעילה בטיפול בפסוריאזיס.
פסוריאזיס הינה מחלת עור כרונית שאין לה תרופה קיימת, רק טיפולים שמביאים אותו למצב של הפוגה. "רפואה סינית מסורתית היא אחד מהטיפולים האלטרנטיביים שנבחרו בתדירות הגבוהה ביותר בסין וטייוואן והפסוריאזיס טופל במשך מאות שנים עם תכשירים צמחיים " כתבו המחברים.
צמח האינדיגו הוא אחד מצמחי המרפא הסיניים שכבר דווח בעבר על יעילות אנטיפסוריאטית פוטנציאלית.
דר' יין-קו לין ועמיתיו מבית החולים ממוריאל ואוניברסיטת גונג צ'אנג בטייוואן ערכו מחקר אקראי על ב -42 חולים עם פסוריאזיס שטופלו במשחה המכילה את צמח האינדיגו.
המשתתפים השתתפו במחקר בין מאי 2004 לאפריל 2005 ומרחו את משחת האינדיגו על נגעי הפסוריאזיס בצד אחד של הגוף שלהם (בדרך כלל בזרוע, מרפק, רגל או הברך) ולאחר מכן מרחו משחה שאינה מכילה תכשיר תרופתי כלל על נגעי הפסוריאזיס בצד המקביל של הגוף שלהם.
החוקרים צילמו את העור של חולים בתחילת המחקר ושוב לאחר שתיים, ארבע, שש, שמונה, 10 ו -12 שבועות.
לאחר 12 שבועות של טיפול, נראה שיפור משמעותי בקשקשת, באריתמה (אדמומיות) ובקשיון (התקשות) של נגעי הפסוריאזיס שטופלו במשחת האינדיגו בהשוואה לנגעים שטופלו במשחה שאינה מכילה תכשיר תרופתי.
" ציונים המבוססים על החומרה וההיקף של שלושה פרמטרים קליניים (אודם, קשקשת, וקשיון ) של הנגעים הפסוריאטים שטופלו במשחת צמח האנדיגו והשוואתם בין תחילת וסוף המחקר, עמדו על 81% שיפור, ואילו הנגעים שטופלו ללא תכשיר תרופתי עמדו על 26% שיפור", כתבו המחברים .
34 חולים סיימו את המחקר. אף אחד מהם לא דיווח על הרעה בפסוריאזיס באזורים שטופלו במשחת האינדיגו.
עבור 25 מהחולים (74% ) שטופלו הנגעים היו כמעט לחלוטין / לחלוטין נקיים מפסוריאזיס.
אף חולה לא חווה תופעות לוואי חמורות. ארבעה מטופלים דיווחו על גרד לאחר מריחת משחת האינדיגו, אבל רק לכמה ימים בתחילת הטיפול.

"המסקנות של המחקר האקראי והמבוקר מראות כי השימוש במשחת האינדיגו לטיפול בפסוריאזיס הכרוני גם בטוח וגם יעיל", כותבים המחברים.


 Indigo Pulverata Levis – איסאטיס – צ'ינג דאי

צמח האיסאטיס מורכב משלושה חלקים עיקרים: השורש, העלה והפיגמנט המופק מעלה האיסטיס בצורת אבקה כחולה, הוא הצבע הטבעי הידוע כאינדיגו.
כל אחד מחלקי הצמח משמש ככלי ריפוי למחלות שונות.
האינדיגו משמש ברפואה הסינית  המסורתית כצמח המפחית חום ורעילות והתגלה כמועיל מאוד לבעיות עור כטיפול חיצוני לפסוריאזיס, אקזמה וסבוריאה .


 פעילותו הרפואית של צמח האינדיגו

נוגד דלקת
נוגד חמצון
מווסת גדילה והתמיינות של תאי עור

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL