תזונה נכונה ועור בריא

22/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

מערכת העיכול הינה המטבח שבו מתבשל האוכל ואדי הבישול נכנסים לחדר האורחים – העור

בריאות העור ותפקודו מושפעים מהרגלי התזונה וסוגי המזון שאנחנו צורכים. לתזונה יש מרכיב חשוב בטיפול במחלות עור רבות המטופלות במרפאה המתבטאות בדלקת, יובש, קשקשת, גרד, אובדן גמישות ועוד. עקרונות בסיסיים לתזונה בריאה בשילוב צמחי מרפא, דיקור, משחות ופעילות גופנית ייטיבו עם בעיית העור וייסעו למהלך הטיפול וההחלמה ממנה.

מזונות המוכרים כאלרגנים:
ישנו מגוון רחב של מזונות אלרגניים שעלולים להשפיע לרעה על הסובלים מאלרגיות עוריות כגון: אטופיק דרמטיטס ( אסתמה של העור ), אורטיקריה וכו', על מנת לדעת אם הנכם רגישי וממה כדאי להימנע, כדאי לבצע בדיקת אלרגיות למזונות אצל אלרגולוג. דרך נוספת לאתר את המזונות האלרגנים הינה באמצעות סילוק המזון החשוד ואחרי מספר ימים החזרתו לתפריט. מזונות הנחשבים כאלרגנים ומהם לסובלים מהבעיות הנ"ל מומלץ להימנע במיוחד: בוטנים, אגוזים, דגים ומאכלי ים, חיטה, שוקולד, ביצים, סויה, דבש, חלב פרה ומוצריו.

מזונות שמומלץ להימנע מהם:
אלכוהול, קפה, סוכר לבן, קמח לבן ומוצריו, מוצרי חלב פרה, ממתקים, אוכל מטוגן, מזון שומני, חריף, משקאות מוגזים, מוצרים שעברו עישון או שעשויים על האש, פיצוחים, מוצרי בשר מעובד, שומנים מוקשים (מרגרינה), צבעי מאכל וחומר משמר.

מוצרי חלב פרה והקשר לבעיות עור בהיבט הרפואה הסינית:
מי שעיקר התזונה היומית שלו מתבססת על מוצרי חלב פרה חשוף להשפעתם,שכן הוזכרו גם כמזון אלרגני. על פי התזונה הסינית, חלב הוא מזון שיוצר לחות במערכת הנשימה והעיכול, הלחות מחלישה את מערכת העיכול ומעלה את הסיכוי שיופיעו גרד ופריחות בעור. כמו כן, חלב פרה קשה יותר לעיכול וכתחליף מומלץ לצרוך: חלב עיזים/ כבשים/ אורז/ שיבולת שועל/ שקדים.

את הסידן שהגוף זקוק לו ניתן למצוא בעלים וירקות ירוקים כמו פטרוזיליה, טחינה, שומשום מלא, שקדים וקינואה, סידן זה נספג טוב יותר בגוף מאשר הסידן שבחלב פרה.

מזונות שמומלץ להימנע מהם:
ישנם מזונות התורמים לשיפור משמעותי במחלת עור כאשר מזונות אחרים משפיעים לרעה ועלולים להוות גורם להחמרתה.

מחלות עור רבות מוגדרות ברפואה הסינית כמחלות "חמות " והעיקרון הטיפולי בהן הוא: סילוק החום הפחתת האודם, הדלקת ותחושת הגרד. לסובלים מבעיות עור כרוניות בפרט, כדאי להימנע ממזונות היוצרים הצטברות של חום או חום ולחות במערכת העיכול על מנת לשמור על מצב בריאותי תקין.

שיטות בישול ההופכות את המזון לבעל אנרגיה חמה יותר ומהן כדאי להימנע: 
צלייה בגריל, טיגון בשמן עמוק, או הקפצה במחבת.

מזון מחמם / מקרר

על פי הרפואה הסינית, הטמפרטורה האנרגטית של המזון נקבעת על פי השפעתו, כמקררת או מחממת את הגוף ולא על פי הטמפרטורה שבה מוגש האוכל. כאמור אם יש יותר מדי חום בגוף, הדבר עלול להתבטא בהופעת פריחה מפושטת וגרד טורדני, לכן חשוב  להמעיט במזון המחמם ולהרבות במזון מקרר.

מזונות בעלי אנרגטיקה מקררת: 
אשכולית, מלון, אגסים, חסה, מלפפון, סלרי, סלק, פטריות שמפיניון, גזר, דלעת, זוקיני, נבטים, כרוב, מלפפון, קולרבי, ברוקולי, ארטישוק, קישוא, תרד, שעועית ירוקה, אספרגוס, שעועית מאש, טופו, אמרנט ודוחן.

כשם שסוגי מזונות יכולים להשפיע לחיוב או לשלילה, כך גם צורת האכילה עשויה להשפיע.
שינוי הרגלי התזונה יתרום לשינוי משמעותי במצב העור ולבריאות הכללית שלכם.

הרגלי תזונה נכונים:

  • להקפיד על שיגרת ארוחות מסודרות, לעיסה איטית ומרובה.
  • לא לאכול ארוחה 3-4 שעות לפני השינה, להימנע מארוחות לילה ואכילה מהירה.
  • לא לשתות בזמן האוכל, וכשאוכלים – רק לאכול, ללא טלוויזיה, קריאה.
  • שיטות הבישול המומלצות: אפייה, אידוי, הנבטה, הקפצה, בישול במים .
  • להקפיד על ארוחת בוקר – דייסת קוואקר, בצהריים מזון מאודה / מבושל ובערב ארוחה קלה.
  • הקפידו על צריכה של מים – שתו לפחות 8-12 כוסות ליום, המים מסלקים רעלים מהגוף ומקנים לעור לחות ורעננות.
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL