רפואה סינית מטפלת ביעילות באקזמה

23/09/2021
//
מאת: אמיר קלי
אמיר קלי

הרפואה הסינית מסורתית נמצאה במחקר שהוצג כבטוחה ויעילה לטיפול בחולים הסובלים מאטופיק דרמטיטיס כרוני או כפי שהיא ידועה בכינויה – אקזמה דבר היכול להוביל יותר רופאים להפנות לרפואה משלימה ואלטרנטיבית (רמ"א) כדי לטפל במצבי אלרגיה.
במחקר שהוצג בכנס השנתי 2009 של האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסטמה ואימונולוגיה (AAAAI), חוקרים מבית החולים הר סיני בניו יורק בדקו 14 חולים עם אטופיק דרמטיטיס כרוני שקיבלו טיפול ברפואה הסינית מסורתית במרכז לבריאות טבעי מינג צ'י במנהטן בין אוגוסט 2006 למאי 2008. 
הטיפולים כללו פורמולת צמחים – Erka Shizheng, תוסף אמבטיה, משחות ודיקור סיני.
עורכי המחקר בדקו שני מדדים: מדד  SCORing Atopic Dermatitis) SCORD) כדי לאמוד את חומרת האטופיק דרמטיטיס ומדד דרמטולוגי לאיכות החיים – Dermatology Life Quality Index) DLQI) לחישוב ירידת ערך איכות החיים.
לאחר 8 חודשים של טיפול, מדד החומרה הממוצע ירד מ – 89 ל -11, ומדד איכות החיים ירד מ11 ל-1.
לכל המשתתפים במחקר מלבד אחד הייתה ירידה ב SCORAD, בין 60% עד 90% שיפור אחרי 3.3 חודשים של טיפול. שיפור של יותר מ 50% בציוני DLQI תועד בכל המשתתפים מלבד אחד לאחר 2.4 חודשים של טיפול.
החולים דיווחו גם על ירידה בשימוש בסטרואידים, אנטיביוטיקה ואנטיהיסטמינים תוך 3 חודשים מתחילת הטיפול ברפואה הסינית מסורתית. לא נצפו הפרעות של הכבד ותפקודי הכליות.
החוקרים הגיעו למסקנה כי השימוש ברפואה סינית מסורתית הוא בטוח ויעיל בחולים עם אטופיק דרמטיטיס הכרוני, במיוחד במקרים הקשים עם פגיעה באיכות חיים באופן משמעותי, אך עדיין ממליצים להתייעץ עם רופא לפני שנוטלים תרופות משלימות או אלטרנטיביות .

AAAAI – מייצג, מומחים לאלרגיות אסטמה, אימונולוגים קליניים, אנשי מקצוע בתחום הבריאות עם עניין מיוחד במחקר ובטיפול במחלות אלרגיות.
AAAAi הוקם בשנת 1943, יותר מ -6,500 חברים בארצות הברית, קנדה וב60 מדינות אחרות.

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL