סיבות להחמרה אטופיק דרמטיטיס

21/11/2022

אסטמה של העור הינה תופעה גלובלית שכיחה מאוד בעולמות הרפואה. זו דלקת עור כרונית המתבטאת בעיקר וגירודים עזים, פריחות ויובש מוגבר. ב60% מהמקרים מופיעה הדלקת בגיל הינקות וב85% לפני גיל 5. אבל אפשר לנשום לרווחה כי ברוב המקרים המחלה עוברת בבגרות. הגרד הפריחה מופעים בעיקר בקפל המרפקים, צוואר, עורף, במפרקי האצבעות, מתחת לאזור החזה בקפלי המרפקים. האזורים הנגועים משתנים בין מטופל למטופל.

מה הסיבות לפריחה?

המדע ועולם הרפואה עדיין לא הצליחו להניח את האצבע במדויק לגבי הגורם המרכזי בהתפשטות אטופיק דרמטיטיס בקרב ילדים ומבוגרים. אחד הגורמים שנמצאו משפיעים הוא פעילות יתר של המערכת החיסונית והיווצרות עליה בנוגדן IgE בדם. הנוגדן פעיל חלק מתגובה אלרגית.

סיבה נוספת שאין להתעלם ממנה, היא העניין התורשתי. אסטמה של העור ידועה בתור בעיה המועברת מהורים לילדים והסיכוי לחלות כאשר שני ההורים חלו בעברם הוא מאוד גבוה.

מדוע הפריחה מחמירה?

מספר גורמים יכולים להשפיע על פעילות מוגברת של המערכת החיסונית. קיימים חומרים שאנו פוגשים באופן יומיומי כמו: בדים סינטטים, מוצרי טיפוח, חומרי ניקוי, קרדית האבק, עשן וצמחים שונים. כל אלו אצל חולי אטופיק דרמטיטיס יכולים להחמיר את הפריחה. עוד נושא פחות מדובר הוא שינויי אקלים. מעבר בין חום קיצוני לקור קיצוני מאוד תורם להחמרה וכמובן עונות מעבר. כל הסיבות המוזכרות עלולות לגרום להתפרצות של דלקת עורית, אבל הסיבה לא תמיד בטוחה במאת האחוזים, קיימות עוד כמה סיבות נוספות כמו: לחץ נפשי, חוסר בשעות שינה, עומס בעבודה, לחצים ודאגות. יש הטוענים שבעיות של הנפש הם הגורם המרכזי. יש הטוענים שקיימים מזונות אלרגניים כמו בוטנים או ביצים שעלולים להחמיר את הפריחה. אורח חיים שלא כולל פעילות ספורטיבית ומפגשים חברתיים משפיע גם. באופן כללי ניתן לסכם את הגורמים לשלושה קבוצות עיקריות. גורמים סביבתיים, אורח חיים ותורשה. אצל ילדים ברוב המקרים יהיה שילוב בין האסטמה של העור לאסטמה של דרכי הנשימה, מצב שהגורמים והשפעה שלהם מזג אוויר וחשיפה לחומרים אלרגנים.

בקרב מבוגרים ההחמרה במצב בעיקר בשל אורח חיים לא בריא הכולל הימנעות מכושר, תזונה לקויה ולחץ נפשי קבוע.

 

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL