יש לך שאלה לאמיר ?

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא

בישול עם הקשבה לעונת הקיץ

התכונה הבולטת ביותר בחודשי הקיץ היא חום ( חיצוני ופנימי), החום מייבש אותנו וגורם לנו להרגיש צמאים, עייפים וכבדים. בעונה החמה יש לנו פחות חשק לאכול ואנו נוטים (ובצדק) להתמקד בהכנת מאכלים קלים, נוזליים ומרעננים. מזונות הקיץ מטבעם הינם מקררים ומזינים את הגוף בנוזלים וכדי לשמור על מערכת עיכול תקינה חשוב להקפיד לצרוך את המאכלים בצורות הבישול המוזכרות מטה ולהימנע מאכילת מזון קר/ קפוא, מאחר וזה עלול להחליש את מערכת העיכול.

הימנעו ממזונות מחממים:

מאחר שחם בחוץ מומלץ לצמצם מאכלים שומניים מידי הגורמים לחימום הגוף כגון:
קפה, תה, שוקולד, אלכוהול , ממתקים, מזון מטוגן, חריף, דגים, מאכלי ים, מוצרי חלב פרה, גבינות קשות ומותכות,שמנת, סוכר לבן, קמח לבן, צבעי מאכל וחומרים משמרים(אבקות מרק), מוצרים שעברו עישון, פיצוחים, מוצרי בשר מעובד ומשקאות מתוקים, פלפל שחור, פפריקה, פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, קינמון, ג'ינגר.

הנחיות כלליות לתזונה בקיץ:

  • יש להכין את המזון בפשטות, להשתמש במעט תיבול.
  • שיטות בישול המומלצות בקיץ הן: בישול מהיר במים, אידוי, הקפצה, הנבטה
  • זמן הבישול, צורת הבישול וטמפ' הבישול – בינוני = לא הרבה זמן / לא הרבה מים / לא חם/  לא קר מידי
  • הטעמים המומלצים של המזון: מר, מתוק.
  • להימנע ממזון מתוק, מתובל,שומני,חריף.
  • להימנע ממשפחת הסולניים: תפוח אדמה, חצילים,עגבנייה,פלפל
  • לצריכת חלבון: רצוי לשלב דגן+ קטנית, ולהמעיט בצריכת חלבון מהחי.
  • יש להרבות בשתיית מים
סגירת תפריט
לשיחת ייעוץ
מטופלים יקרים,
עקב המצב, עברנו לטיפולי רפואת עור משלימה אונליין