הסוף לספחת? כיצד מטפלים בפסוריאזיס

23/11/2022
טיפול בפסוריאזיס

כ-3% מאוכלוסיית העולם סובלים מפסוריאזיס בדרגות חומרה שונות. היא מתבטאת ברבדים עוריים בצבע אדום ומלאי קשקשים. מכיוון שזו מחלה אשר גורמת לחולים בה להימנע מחשיפה לציבור, חולים רבים מפתחים חרדות חברתיות, סובלים מבדידות ומבטים פולשניים במרחב הציבורי. זו לא מחלה מדבקת ואין סיבה לחשוש ממגע ואין סיבה לשמור מרחק. ההפך הוא הנכון, מחקרים רבים מצביעים על הקשר בין מצב נפשי למצב גופני והבעת חיבה ואמפתיה כלפי חולים תטיב איתם מאוד. אך יש לזכור שרוב החולים קיבלו את המחלה הזו בתורשה מאחד ההורים, שהסיכוי לחלות כאשר לשני ההורים יש את המחלה הוא 41%.

אורח חיים הכולל תזונה לקויה והזנחה של הגוף בצורה לא מאוזנת נמצא כגורם משפיע מאוד להתפרצות המחלה.

אין עדיין תרופה אשר הוכרזה בתור המרפא הרשמי של הפסוריאזיס אבל קיימים מגוון טיפולים, חדשים, עתיקים, פולשניים ורוחניים, אשר הובילו לא פעם לתוצאות מרשימות. במאמר זה נספר מעט על הדרכים השונות להתמודדות וטיפול.

 

איך מטפלים בפסוריאזיס?

טיפולים אלטרנטיביים – הינם טיפולים המבוססים על צמחי מרפא סיני התורמים לניקוי רעלים מהגוף ו"ניקוי" המערכת, שימוש במלחים, תרפיות במים ודיקור. מטופלים רבים מדווחים כי הטיפולים הטבעיים השונים הקלו ועזרו מאוד. יש לציין שלא בכל המקרים מכיוון שהתפרצות פסוריאזיס היא שונה מחולה לחולה.

טיפולים מקומיים – אשר מתמקדים בעיקר להאטת קצה החלוקה בתאים  ולהפתחת העוצמה של הדלקת. אלו הם טיפולים הניתנים בעיקר בעזרת משחות ותכשירים שונים. קיים גם שמפו לטיפול במקרים בהם יש פסוריאזיס בקרקפת

תרופות ביולוגיות – נוגדנים למרכיבים בהיווצרות פסוריאזיס, מבוססים על חלבונים המעתיקים פעילות של חומרים אחרים בגוף ובכך יוצרים להם תחרות ומונעים מהם לפעול.

טיפול ארצישראלי – האמנם זהו טיפול הנשמע כמו המלצה לחופשה אבל מדובר באחד מהטיפולים היותר מוצלחים הקיימים כיום. מדובר בשילוב בין חשיפה לקרניים אולטרה סגולות וטבילות ממושכות בים המלח. לאור העובדה שהטיפול יוצר תגובה חיובית אצל 90% מהמקרים, הפך ים המלח למוקד עליה לרגל מכל העולם וחולים המעוניינים לקבל טיפול בים המלח. אנחנו הישראלים אולי לא צריכים מטוס כדי להשיג טיפול כזה אבל מוטב לשהות בים המלח בין שבועיים לשלושה כדי להשיג תוצאות מספקות.

 

קראו גם על: טיפול טבעי באסתמה של העור

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL