מגרד לכם הראש? המאמר הזה עבורכם

25/11/2022
פסוריאזיס בקרקרפת

כיום כאשר בעיית הסחפת שכיחה מאוד, כ-300 אלף חולים רק בישראל, קיימת בתוכה תת קטגוריה המתפשטת על הקרקפת ויוצרת הרבה סבל ואי נוחות בקרב החולים. ברוב המקרים הקלים ימליץ הרופא על שימוש בשמפו מיוחד למטרה זו. שמפו רגיל על לגרום לתחושת שריפה באזורים הפצועים ליצור תחושה של חום באזור הראש. על מנת להתמודד קיימים מגוון סוגים שונים של שמפו המתבססים על חומרים שונים כמו שמנים אתריים וחלב נאקות אשר לכל אחד את יתרונותיו. ניתן להשתמש בשמפו טיפולי לקרקפת מגורה המכיל חומרים טבעיים אשר מרגיעים את העור. רבים מאיתנו סובלים מגרד בקרקפת אבל חשוב לציין שברוב המקרים לא מדובר בפסוריאזיס וכנראה שטיפול פשוט יכול לפתור את הבעיה. 

אז איך יודעים ומה עושים?

פסוריאזיס בקרקפת היא מחלה אשר נובעת מתפקוד לקוי של המערכת החיסונית ובאה לידי ביטוי בכך שהיא גורמת לתאים לגדול באופן מהיר ויוצרת הופעה של כתמים אדומים. 

זו לא מחלה מדבקת, אז לא צריך להתרחק מחולי פסוריאזיס, אבל לרוב האנשים הסובלים מספחת יש לפחות עוד בן משפחה אחד הסובל גם הוא מכיוון שזו מחלה המועברת בצורה גנטית. חשוב לזכור, חולי ספחת גם ככה סובלים מדימוי עצמי נמוך בשל המראה וההרגשה. זו מחלה של השפעות הרגשיות שלה ישנה השפעה רבה על ההצלחה בטיפולים.  

סיבות לפסוריאזיס בקרקפת

תזונה לקויה הכוללת אכילת ג'אנק פוד ממתקים וסוכר, הימנעות מפירות וירקות, שתייה של משקאות ממתוקים היא גורם מרכזי להופעת המחלה. אי שמירה על כושר בסיסי והזנחה של הגוף ברביצה ממושכת מול המסך גם נמצאה כגורם משפיע. שילוב של אורח חיים לא בריא בשילוב עם הלחצים היומיומיים הינם מצע מעולה להתפתחות פסוריאזיס בקרקפת.

אין ספק שמכיוון שלא קיימת תרופה רשמית, חולים רבים מוצאים עצמם מתוסכלים וחסרי תקווה, אבל שינויים קטנים באורח החיים בשילוב עם טיפול שנעשה על ידי מומחה לרפואת עור משלימה, יכולים להוביל לתוצאות מרשימות תוך זמן קצר. אפשר להתחיל לשינוי הרגלי הכושר והתזונה, לשלב מדיטציות וטיולים מרגיעים עם הטיפול וכמובן לבלות יותר בקרב האנשים שעושים לנו טוב בחיים. לפעמיים שינויים כמו עבודה חדשה, או מעבר דירה יכולים לתרום רבות להקלה.           

הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו! ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL

לייעוץ ראשוני חינם השאירו פרטים
הזמן שלך והבריאות שלך יקרים לנו!
בשיחה אחת נוכל להבין מה הצורך שלך, ולעזור לך ❤️

🔒טופס מאובטח ודיסקרטי בטכנולוגיות SSL